پاکستان-استفاده-از-حریم-هوایی-توسط-هواپیماهای-امریکایی-را-رد-کرد

وزارت خارجه‌ پاکستان استفاده هواپیمای بی‌سرنشین امریکا از حریم هوایی آن کشور برای انجام حمله در افغانستان را تکذیب کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه پاکستان شب گذشته(یک‌شنبه، ۶ سنبله) با نشر اعلامیه‌ای اظهارات ملا یعقوب، سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست را بدون مدرک خوانده است.

ملا محمدیعقوب روز گذشته در نشست خبری گفت که هواپیمای بی‌سرنشین امریکا از حریم هوایی پاکستان وارد افغانستان می‌شود. او از پاکستان خواست که حریم خود را «علیه افغانستان استفاده نکند».

وزارت خارجه پاکستان در واکنش به این اظهارات ملا محمدیعقوب گفته است: «چنین ادعاهای گمانی بسیار تأسف‌آور» و با هنجارهای رفتار دیپلماتیک مسوولانه در تضاد است.

طبق اعلامیه این وزارت گفته است که پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی همه‌ی کشورها احترام دارد.

در اعلامیه‌ وزارت خارجه پاکستان آمده که این کشور تروریسم را در همه اشکال و مظاهر آن محکوم می‌کند و طالبان با اجرای تعهدات بین‌المللی افغانستان، اطمینان حاصل کنند که تروریسم از خاک این کشور علیه هیچ کشوری استفاده نمی‌کند.

امریکا اخیرا اعلام کرد که در یک حمله هوایی، ایمن الظواهری، رهبر القاعده را در کابل کشته است. اما؛ مقام‌های حکومت سرپرست این ادعا را به بنیاد خوانده و گفته که در این مورد تحقیق جریان دارد.

با این حال، ملا یعقوب سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست گفته است که «پرواز پهپادهای امریکایی بر فراز کشور» تجاوز آشکار است و اشنگتن با بسیار چشم سفیدی به این کار ادامه میدهد.

پاکستان استفاده از حریم هوایی توسط هواپیماهای امریکایی را رد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد