پاکستان-خواستار-همکاری-ا-ا-شد

مقام‌های وزارت خارجه پاکستان می‌گویند که در حملات هوایی اخیر این کشور در خوست و پکتیکا، افراد ملکی، تاسیسات و اعضای ارتش افغانستان را هدف قرار نداده است.

به گزارش افغان نیوز؛ ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان امروز ( پنج‌شنبه، 2 حمل) در گفتگو با رسانه‌های پاکستانی گفته است که پاکستان به تمامیت ارضی و استقلال افغانستان احترام می‌گذارد.

خانم بلوچ گفته است که در حملات هوایی اخیر این کشور در ولایت‌های خوست و پکتیکا، افراد ملکی، تاسیسات و اعضای ارتش افغانستان را هدف قرار نداده است.

او تاکید کرده است که اسلام‌آباد امیدوار است به گونه‌ی مشترک با کابل، جلو گروه‌هایی را بگیرد که به روابط دوجانبه میان دو کشور آسیب می‌رسانند.

در همین رابطه، مالی‌ خان صدیق، معاون رییس ستاد ارتش ا.ا در واکنش به حملات اخیر پاکستان بر بخش‌هایی از ولایت‌های پکتیکا و خوست می‌گوید که در صورت تکرار چنین حملات، جلو واکنش جنگ‌جویان‌شان را گرفته نمی‌توانند.

او افزوده است: «ما طرفدار جنگ نیستیم، اما اگر به گوشه‌ای از خاک ما تیراندازی شود، نیروهای ما بی‌تفاوت نمانده و پاسخ فوری به‌ آن خواهد داد.»

این در حالی است که  در حملات جنگندههای پاکستان بامداد روزیک‌شنبه (27 حوت) به ولایت‌های پکتیکا و خوست، دستکم هشت غیرنظامی جان باختند.

اما؛ پاکستان در آن وقت مدعی شده بود که اعضای تحریک طالبان پاکستان را در این مناطق هدف قرار داده و بر آنان تلفاتی وارد کرده است.

این اقدام نظامی پاکستان، واکنش مقام‌های ا.ا را برانگیخته و گفته بودند که حملات پاکستان نوعی از تجاوز آشکار در خاک افغانستان است.

با این حال، وزارت امور خارجه حکومت سرپرست با نشر اعلامیه‌ای، حمله‌های هوایی پاکستان به خاک افغانستان را محکوم کرده و با احضار سفیر پاکستان در کابل، این وزارت، نامه اعتراضی حکومت را به وی داده است. 

 

 

پاکستان خواستار همکاری ا.ا شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد