پاکستان-در-امر-مبارزه-با-تروریزم-گام‌-جدی-بردارد

فرمانده مرکزی ارتش امریکا در سفرش به کابل تاکید کرده که پاکستان باید در امر مبارزه با تروریزم گام‌های جدی و عملی بردارد.

به گزارش افغان نیوز: داکتر حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان، روز گذشته در دفتر کارش با جوزف ووتل قوماندان قوماندانی مرکزی نیروهای ایالات متحدۀ امریکا دیدار کرد.

در این دیدار که اسکات میلر قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطع نیز حضور داشت، دوجانب روی وضعیت جاری امنیتی افغانستان و منطقه، پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، مبارزه مشترک علیه تروریزم، اصلاحات در سکتور امنیتی و دفاعی و برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ولسی جرگه بحث و تبادل نظر کردند.

جنرال وتل گفت که ایالات متحدۀ امریکا از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها پشتیانی می‌نماید و افزود که کشورهای منطقه به خصوص پاکستان در امر مبارزه با تروریزم باید گام‌های جدی و عملی بردارد و دراین زمینه ما در کنار افغانستان هستیم.

وی اقدامات حکومت افغانستان را در آوردن اصلاحات در سکتور امنیتی و دفاعی، مبارزه با فساد اداری، ارتقای ظرفیت محاربوی قوای مسلح کشور و برنامه‌های موثر دراین خصوص، مورد ستایش قرار داد و خواستار تداوم این روند شد.

در مقابل، مشاور امنیت ملی کشور از همکاری‌های ایالات متحدۀ امریکا در عرصه‌های مختلف با افغانستان به‌ویژه در راستای حمایت و تجهیز قوای مسلح کشور، قدردانی کرد و گفت که حکومت افغانستان به آوردن اصلاحات کامل در سکتور امنیتی و دفاعی متعهد است و پولیس به وظیفۀ اصلی تنفیذ قانون برخواهد گشت.

 در همین حال، جنرال ووتل در دیدار با رییس جمهور غنی نیز در خصوص مذاکرات صلح بین‌الافغانی، تجهیز و تقویت بیشتر نیروهای امنیتی و دفاعی، روند اصلاحات در نهادهای امنیتی و دفاعی، مبارزه مشترک علیه تروریزم و تاثیرات استراتیژی ایالات متحده امریکا برای جنوب آسیا، بحث و تبادل نظر نمودند.

پاکستان در امر مبارزه با تروریزم گام‌ جدی بردارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد