پاکستان-نگران-تروریسم-از-افغانستان-هستیم

نماینده دایمی پاکستان در سازمان ملل متحد می‌گوید که کشورش نگران تروریسم از افغانستان است.

به گزارش افغان نیوز؛ روزنامه دان پاکستان گزارش داده که منیر اکرم، نماینده این کشور در سازمان ملل گفته است: اسلام‌آباد از حملات تحریک طالبان که از آن سوی مرزها توسط منابع دیگر حمایت‌ می‌شود، رنج می‌برد.

اکرم تاکید کرده است که داعش و تحریک طالبان پاکستان تهدید واقعی‌اند.

این دیپلمات پاکستان تصریح کرده است که جامعه جهانی باید در احیای اقتصاد افغانستان پس از جنگ کمک کند. او افزده است که برای این منظور‌ پول‌های منجمد شده افغانستان باید آزاد و در سیستم مالی این کشور اضافه شود.

اکرم گفته است که پاکستان در مورد دلایل قانونی مبنی‌بر منجمد شدن پول‌های افغانستان از سوی امریکا مطلع است و اما؛ «شما به یک نقشه راه نیاز دارید تا ببینید که چگونه می‌‌توان اقتصاد افغانستان را بازسازی کرد».

او از کشورهای جهان خواست تا بنا بر درخواست سازمان ملل، 4.2 میلیارد دالر کمک‌های بشردوستانه را برای افغانستان فراهم کنند.

نماینده دایمی پاکستان در سازمان ملل بیان کرده است که جامعه جهانی باید یک رویکرد عمل‌گرایانه در پیش بگیرد و اولویت آن پایان بخشیدن به بحران انسانی در افغانستان باشد.

طبق گزارش دان، اکرم گفته است که پاکستان درباره نگرانی‌ها مبنی‌بر حقوق زنان و حکومت فراگیر در افغانستان، با جامعه جهانی همراه است.

این در حالی است که مقام‌های امارت اسلامی همواره تاکید کرده‌اند که به هیچ گروهی اجاز نمی‌دهند که از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده نماید.

پاکستان: نگران تروریسم از افغانستان هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد