پایان-اجلاس-اتحادیه-عرب-با-تاکید-بر-حل-بحران-سوریه

سی‌ویکمین اجلاس سران اتحادیه عرب پس از دو روز رای‌زنی با صدور بیانه‌ای مشترک، در الجزایر پایان یافت.

به گزارش افغان نیوز؛ آسوشیتدپرس گزارش داده که سران اتحادیه عرب روز چهارشنبه(11 عقرب) با تاکید بر رویارویی کشورهای عضو اتحادیه عرب با چالش‌ها به‌گونه مشترک، به کارش پایان داده است.

این اجلاس پس از وقفه سه‌ساله ناشی از گسترش کووید-۱۹ در الجزایر دایر شد. آخرین اجلاس سران ۲۲ کشور عضو اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۹ و پیش از آغاز بحران کووید-۱۹ برگزار شده بود.

سران اتحادیه عرب در بیانیه مشترک شان گفته‌اند: «کشورهای عربی بر حمایت از کشور فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل، تأکید دارند».

در بخش دیگر این بیانیه، با مردم لیبی نیز اعلام همبستگی و سران این اتحادیه تاکید شده که از تلاش‌ها برای حل بحران این کشور حمایت می‌کنند.

آنان در بیانیه اعلام کردند که از تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران یمن طبق اصول و طرف‌های «قابل اعتماد» حمایت کرده و بر لزوم تمدید دوره آتش‌بس تاکید دارند.

در بخش دیگر این بیانیه در خصوص بحران سوریه نیز آمده است که سران حاضر در این نشست، خواستار نقش‌آفرینی بیشتر و رهبری کشورهای عربی برای حل سیاسی بحران هستند.

در پایان این بیانیه سران کشورهای عربی اعلام کردند که لازم است منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا خالی از سلاح‌های گشتار جمعی و سلاح‌های هسته‌ای باشد.

نشت سران اتحادیه عرب در حالی در الجزایر برگزار شد که بحران‌های تورم اقتصادی، مواد غذایی، انرژی، خشک‌سالی و هزینه‌های سرسام‌آور زند‌گی سراسر منطقه را با چالش‌هایی روبه‌رو کرده است.

 

پایان اجلاس اتحادیه عرب با تاکید بر حل بحران سوریه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد