پایان-مذاکرات-وین؛-ایران-هنوز-برای-توافق-فاصله-داریم

پس از پایان پنج روزه مذاکره برای احیای برجام در شهر وین، دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند متن توافق نهایی شده اما؛ مقام‌های ایرانی معتقدند که کار روی متن باید ادامه یابد.

به گزارش افغان نیوز؛ بعد از ۵ روز مذاکره با هدف احیای برجام در شهر وین، بار دیگر دیپلمات‌ها «بی‌نتیجه» پایتخت اتریش را ترک کرده و به پایتخت‌ها بازگشتند.

گفته می‌شود این بار برخلاف مذاکرات دوحه، طرفین به پیشرفت‌هایی در مسیر گفتگوها دست یافته‌اند

لحظاتی پس از اعلام پایان گفتگوها و بازگشت هیأت‌های مذاکره کننده به پایتخت‌ها، جوزپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب توییتری خود با اشاره به گفتگوهایی که میان طرفین صورت گرفته، نوشت:« آنچه قابل مذاکره بود، مذاکره شد و حالا تصمیم سیاسی باید در پایتخت‌ها گرفته شود».

بورل با اشاره به اینکه متن نهایی به دست آمده، افزود:« با وجود حصول متن نهایی، پشت هر مسئله فنی و هر پاراگراف یک تصمیم سیاسی قرار دارد که باید در پایتخت‌ها گرفته شود. اگر پاسخ‌ها مثبت باشد می‌توانیم این توافق را امضا کنیم».

یک سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده نیز ضمن اشاره به روند گفتگوها در روزهای اخیر تاکید کرد که امریکا آماده است به سرعت بر اساس متن پیشنهادی اتحادیه اروپا توافق احیای برجام را امضا کند.

او با اشاره به اینکه متن حاضر «بهترین و تنها مبنای ممکن» برای احیای توافق هسته‌ای است، تاکید کرد:« واشنگتن آمادگی دارد این توافق را بپذیرد و حالا ایران است که باید نشان دهد آمادگی بازگشت به توافق را دارد یا خیر».

پایان مذاکرات وین؛ ایران: هنوز برای توافق فاصله داریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد