پایان-نشست-آستانه؛-منازعه-سوریه-راه‌حل-نظامی-ندارد

ایران، روسیه و ترکیه در بیانیه پایانی نشست آستانه در تهران با تاکید بر اینکه منازعه سوریه هیچ راه‌حل نظامی ندارد، عزم خود را برای ادامه همکاری برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر ابراز کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ در بیانیه مشترک رییسان جمهور ایران، روسیه و ترکیه در نشست سه جانبه سران در چارچوب روند آستانه آمده است: رییس جمهور ایران، سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین و رییس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، (28 سرطان) در تهران برای شرکت در نشست سه جانبه سران در چارچوب روند آستانه گردهم آمدند.

در این بیانیه آمده است که منازعه سوریه هیچ راه حل نظامی ندارد و بر استقلال و تمامیت ارضی سوریه تاکید شده‌است.

ماده سوم این بیانیه رییسان جمهور بر ادامه همکاری برای مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر ابراز کردند.

رهبران سه کشور تداوم حملات نظامی رژیم صهیونیستی به سوریه از جمله به زیرساخت های غیرنظامی را محکوم کردند. این حملات را ناقض حقوق بین­ الملل، حقوق بین­ الملل بشردوستانه و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین بی ­ثبات کننده و تشدید کننده تنش در منطقه تلقی کردند.

آنان بر لزوم تبعیت از تصمیمات حقوقی شناخته شده بین‌المللی از جمله مفاد قطعنامه‌های ذیربط سازمان ملل متحد در رد اشغال جولان سوریه بویژه قطعنامه­های ۲۴۲ و ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که تمامی تصمیمات و اقدامات اتخاذ شده توسط رژیم صهیونیستی در این رابطه را باطل و بدون اثر قانونی در نظر گرفته است، تأکید کردند.

افزون بر موضوع سوریه، بر قصد خود مبنی بر تقویت هماهنگی‌های سه­ جانبه در عرصه ­های مختلف به منظور افزایش همکاری‌­های مشترک سیاسی و اقتصادی تأکید کردند.

آنان توافق کردند نمایندگان خود را مکلف نمایند تا نوزدهمین نشست بین‌­المللی سوریه در چارچوب روند آستانه را تا پایان سال ۲۰۲۲ برگزار کنند.

تصمیم گرفتند که نشست آتی سه‌جانبه سران روند آستانه را به دعوت ولادیمیر پوتین در اولین فرصت ممکن در روسیه برگزار نمایند.

پایان نشست آستانه؛ منازعه سوریه راه‌حل نظامی ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد