پذیرش-بیش-از-هزار-مهاجر-افغان-از-سوی-اتحادیه-اروپا

اتحادیه اروپا گفته است که تقاضای کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مبنی بر پذیرش ۴۲ هزار و ۵۰۰ مهاجر افغانستان که با خطر مواجه اند، در پنج سال آینده می‌تواند عملی شود.

به گزارش افغان نیوز؛ یلوا یوهانس، کمیشنر امور داخلی اتحادیه اروپا با اشاره به تقاضای پذیرش 42 هزار و 500 مهاجر آسیب پذیر افغانستان از سوی اتحادیه اروپا گفته است که« فکر می‌کنم این تقاضا عملی است».

خانم یوهانسن این اظهارات را در یک نشست مجازی که در آن اعضای این اتحادیه، مقام‌های کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان بین‌المللی مهاجرت حضور داشتند، بیان کرده است.

اما؛ این اتحادیه تاکید کرده است که هرگونه تصمیم مبنی بر پذیرش مهاجران از افغانستان، بستگی به تصمیم اعضای این اتحادیه دارد.

یوهانسن گفته که حمایت و حراست از افغان‌هایی که در معرض خطر قرار دارند، یک «وظیفه‌ای اخلاقی» اتحادیه‌ای اروپا است اما؛ پذیرش مهاجران افغان توسط اتحادیه اروپا، بحران موجود در افغانستان را حل نخواهد کرد.

خانم یوهانسن بیان کرده که نزدیک به ۸۵هزار مهاجر از افغانستان از پیش در کشور‌های همسایه‌ای افغانستان به سر می‌برند و اتحادیه‌ای اروپا طی پنج سال آینده باید ۵۰ در صد از این مهاجران را بپذیرد.

او تصریح کرده که تخلیه‌ای آن شمار از افرادی‌که در داخل افغانستان باقی مانده اند و با خطر فوری مواجه اند، قابل نگرانی جدی است، به خصوص ژورنالیستان و قاضیان زن.

بااین حال؛ این مقام اتحادیه اروپا گفته است که پس از خروج کامل نیروهای بین‌المللی به رهبری ایالات متحده و برگشت طالبان، ۲۴ عضو اتحادیه اروپا، در مجموع ۲۲ هزار پناهجویان را از افغانستان پذیرفته است

 

 

پذیرش بیش از 42 هزار مهاجر افغان از سوی اتحادیه اروپا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد