پذیرش-خواسته‌های-طالبان-پاکستانی-غیر-ممکن-است

وزیر امور داخله پاکستان مذاکرات دولت این کشور با تحریک طالبان پاکستانی را رد کرده و پذیرش خواسته‌های این گروه را« غیرقانونی» غیر ممکن خوانده است.

به گزارش افغان نیوز؛ شیخ رشید احمد، وزیر امور داخله پاکستان،روز چهارشنبه( ۱۳ دلو) در نشست خبری در اسلام‌آباد گفت: «دولت در حال مذاکره با تحریک طالبان پاکستان غیرقانونی نیست؛ زیرا پذیرش خواسته‌های این گروه شبه نظامی غیرممکن است».

وزیر امور داخله پاکستان افزوده است که تحریک طالبان طی دو هفته گذشته حملات خود را در سراسر این کشور افزایش داده‌است.

تحریک طالبان پاکستان که جنبشی جدا از طالبان افغانستان است، سال‌ها برای سرنگونی دولت اسلام‌آباد و استقرار یک حکومت اسلامی در آن کشور مبارزه می‌کند.

این گروه در ماه دسامبر پایان آتش‌بس یک ‌ماهه با دولت را اعلام و دولت پاکستان را به نقض شرایط از جمله توافق‌ بر آزادی زندانیان و تشکیل کمیته‌های مذاکره متهم کرد.

سازمان ملل متحد، تحریک طالبان پاکستان را به عنوان یک سازمان «تروریستی» معرفی کرده‌است.

هفته‌ای گذشته 10 سرباز پاکستانی در پی هدف قرار گرفتن یک پاسگاه توسط مخالفان مسلح پاکستان در بلوچستان کشته شدند. پاکستان این حملات را به تحریک طالبان پاکستانی نسبت داده‌است.

این در حالی است که آتش‌بس یک ماهه میان تحریک طالبان پاکستانی با دولت این کشور، در پی میانجی‌گری سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله امارست اسلامی طالبان به دست امده بود.

گفته می‌شود که یکی از اهداف سفر اخیر معید یوسف؛ مشاور امنیت ملی پاکستان به کابل گفتگو درباره سرنوشت طالبان پاکستانی با طالبان افغانستان بوده‌است.

پذیرش خواسته‌های طالبان پاکستانی غیر ممکن است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد