پروان؛-مسجد-امیر‌المومنین-با-مساحت-ده-جریب-زمین-افتتاح-شد

مسوولان شرکت ذوب آهن هوفیانی مسجدی را به مساحب ۱۰ جریب زمین، در منطقه هوفیان ولایت پروان افتتاح نمود.

به گزارش افغان نیوز؛ عتیق‌الله سادات هوفیانی، مسوول شرکت ذوب آهن هوفیانی در افتتاح مسجد «امیرالمومنین» و مدرسه دینی «منبع العلوم» در منطقه هوفیان ولایت پروان گفت که اعمار این مسجد و مدرسه به صورت جداگانه برای مردان و زنان در هزار متر مربع زمین ساخته شده‌است. 

آقای هوفیانی افزود که هزینه مجموعی ساخت این مسجد یک میلیون و ۳۰۰ هزار دالر امریکایی تخمین شده که از سوی شرکت سادات هوفیانی تمویل شده‌است. او تاکید کرد که این مسجد بصورت جداگانه با معیارهای جهانی ساخته شده است. 

هوفیانی بیان داشت که این مسجد با پارک تفریحی و حیاط مجهز اعمار شده و برای تفریح عموم مردم باز خواهد بود. 

محمد شفیق، رییس حج و اوقاف ولایت پروان در افتتاح این مسجد گفت که این مدرسه و مسجد با تلاش‌های مردم ولایت پروان و با همکاری مالی شرکت سادات هوفیانی ساخته شده که در آن معیارهای جهانی در نظر گرفته شده است. 

او تاکید کرد که با افتتاح این مدرسه و مسجد، زمینه ترقی جوانان و نوجوانان در عرصه علوم دینی فراهم خواهد شد. 

مولوی احسان، یکی از عالمان دین در افتتاح این مسجد می‌گوید که ساختن مساجد و مدارس برای استحکام دین مبین اسلام یک نیازی اساسی است. 

عمر نیازی، یکی از باشندگان منطقه هوفیان ولایت پروان از افتتاح این مسجد و مدرسه استقبال کرده و می‌گوید که این منطقه طی سال‌های متمادی از داشتن مسجد و مدرسه محروم بوده است. 

او تاکید کرد که با افتتاح این مسجد و مدرسه جوانان و نوجوان این منطقه می‌توانند تحصیل‌شان را در همین مدرسه ادامه دهند. 

این در حالی است که مسوولان شرکت هوفیانی چند ماه قبل زیربنای مسجد امیرالمونین و مدرسه دینی بنام منبع العلوم را در ولسوالی سروبی ولایت کابل تیز بنا نهاد. 

 

آژانس افغان نیوز-مهدی انصاری

 

 

پروان؛ مسجد امیر‌المومنین با مساحت ده جریب زمین افتتاح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد