پزشکیان-خواستار-تعامل-بیشتر-با-ریاض-شد

مسعود پزشکیان، رییس جمهور ایران، بر گسترش تعاملات تهران با عربستان سعودی در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

‌به گزارش افغان نیوز؛ پزشکیان این اظهارات را روز چهارشنبه، (۱۱ میزان) در دیدار با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در قطر بیان کرده است.

رییس جمهور ایران افزوده است: «ما کشورهای اسلامی، از جمله عربستان را برادران خود می‌دانیم و بر لزوم کنار گذاشتن اختلاف نظر و هم‌افزایی بیش‌تر با یک‌دیگر تأکید داریم، زیرا که معتقدیم آن‌چه سبب گسترش اسلام در جهان شد، دوستی و برادری میان مسلمانان بود.»

پیشتر رسانه‌های ایرانی گزارش داده بودند که رییس‌جمهور این کشور به منظور شرکت در مجمع همکاری کشورهای آسیایی به قطر رفته است.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان بعد از ظهر روز  چهارشنبه ۱۱ میزان، تهران را به مقصد قطر ترک کرد.

رییس جمهور کشورمان با دعوت امیر قطر و به منظور شرکت در مجمع همکاری کشورهای آسیایی به قطر سفر کرده است. گسترش تعاملات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی از جمله اهداف این سفر گفته شده است.

مسعود پزشکیان پیش از ترک تهران به مقصد قطر، تاکید کرد که این سفر با دو هدف انجام می شود. یکی اینکه با دولت قطر گفتگوهایی درباره تعاملات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم که به امضای تفاهماتی خواهد رسید.

 هدف دوم گفت‌وگو درباره وضعیت منطقه است و اینکه کشورهای اسلامی به چه شکل باید با یکدیگر همکاری کنند این سفر انجام می شود.

 

 

پزشکیان خواستار تعامل بیشتر با ریاض شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد