پناهجویان-افغان-در-سوئد،-شانس-تازه-ای-به-دست-آوردند

پیش‌نویس قانون اعطای اجازه اقامت به نه هزار جوان افغان که به صورت غیرقانونی در سوئد به سر می برند در مجلس این کشور تصویب شد.

به گزارش افغان نیوز: این پیش نویس که از حمایت حزب مخالف راست لیبرال نیز برخوردار بود با 162 مثبت در مقابل 139 رای منفی به تصویب رسیده است.

 آنیه لوف، رییس حزب راست لیبرال با ابراز خرسندی از موضوع اعلام کرد: "مجازات انسانها، رویه درستی نیست. جوانان با رای گیری امروز شانس تازه ای به دست آوردند. آنان می توانند در عرض سه ماه مجددا برای کسب اقامت مراجعه و زندگی جدیدی را آغاز کنند". مهاجرانی که در سوئد درخواست پناهندگی می کنند تا رسیدگی به پرونده شان دوره ابتدایی، دبیرستان و همچنین زبان را فرامی‌گیرند. کسانی که حکم دیپورت آنان صادر می شود نیز مجبور به نیمه تمام گذاشتن دوره آموزش خود می شوند.

به گزارش کانال تلویزیون «SVT» سوئد، از 20 هزار پناهجویی که در سال 2015 وارد سوئد شدند، درخواست پناهندگی 11 هزار نفر به دلیل اینکه زیر 18 سال سن داشته اند، مورد موافقت قرار گرفت و برای نه هزار جوان افغانستانی بالای 18 سال حکم اخراج صادر شده بود. اما قانون اخیر مشکل اقامت این جوانان پناهجوی افغانستانی در سوئد را نیز حل خواهد کرد.

این درحالی است که کی بیلی هاچسون، نماینده دائمی آمریکا در ناتو در آستانه نشست وزرای دفاع این سازمان گفت؛ ما برای حفاظت از کشورهای اروپایی باید تروریستانی را که از افغانستان صادر میشوند متوقف کنیم.

پناهجویان افغان در سوئد، شانس تازه ای به دست آوردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد