پناهجویانی-که-منتظر-انتقال-به-امریکا-هستند-اخراج-نمی‌شوند

رسانه‌های پاکستان گزارش داده‌اند که دولت این کشور دستور داده تا پناهجویان افغانستان را که در انتظار انتقال به امریکا هستند، بازداشت و اخراج نکند.

به گزارش افغان نیوز؛ ام‌بی.تی‌وی پاکستان امروز (یک‌شنبه، ۱۴ عقرب) گزارش داده است که بربنیاد این تصمیم، یک هزار و ۱۵۰ پناهجوی افغان که در انتظار دریافت ویزای بشردوستانه از سوی امریکا هستند، از پاکستان اخراج نخواهند شد.

در نامه وزارت داخله پاکستان که یک نسخه آن در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفته، آمده است: «براساس اعلام سفارت امریکا، یک هزار و ۱۵۰ شهروند افغان برای جابه‌جایی و اسکان مجدد به امریکا حمایت می‌شوند». در این نامه آمده است که مقام‌های پاکستان از بازداشت افراد درج شده در فهرست تا اطلاع ثانی جداً خودداری کنند.

پس از آغاز اخراج اجباری پناهجویان افغانستان از پاکستان، وزارت امور خارجه امریکا چهارشنبه گذشته از اسلام‌آباد خواست تا از اخراج افغان‌های که در انتظار اسکان مجدد به امریکا هستند، خودداری کند.

این در حالی است که با پایان مهلت پاکستان برای اخراج اجباری مهاجران و پناهجویان غیرقانونی در دوم نوامبر، هزاران مهاجر افغانستان از گذرگاه‌های تورخم و اسپین بولدک قندهار وارد کشور شدند.

پناهجویانی که منتظر انتقال به امریکا هستند اخراج نمی‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد