پوتین-استقرار-نخستین-سلاح-هسته‌ای-در-بلاروس-را-تایید-کرد

رییس جمهور روسیه استقرار نخستین سلاح اتمی مسکو که سه چند بمب‌های استفاده شده در هیروشیمای چاپان گفته شده را در بلاروس تایید کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مجمع بین المللی اقتصادی «سن پترزبورگ» از آغاز استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی این کشور تا روز‌های ۷ تا ۸ جولای خبر داد.

پوتین استقرار سلاح هسته‌ای در بلاروس را هشداری برای غرب خوانده گفت: این دقیقا به عنوان یک عنصر بازدارنده است تا همه کسانی‌که در فکر تحمیل شکست استراتیژیک به ما هستند، ازاین شرایط آگاه باشند.

پوتین به تاریخ ۲۵ مارچ از توافق مسکو با بلاروس روی استقرار تسلیحات هسته‌ای خبر داد.

او گفته بود: چنین اقدامی نقض توافقنامه‌های منع اشاعه تسلیحات اتمی نیست زیرا؛ امریکا نیز در خاک کشور‌های اروپایی سلاح‌های هسته‌ای مستقر کرده است.

الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس  پیش از این گفته بود سلاح‌های تاکتیکی روسیه که در بلاروس مستقر شده، قدرت برخی آن‌ها سه برابر قوی‌تر از بمب‌های اتمی استفاده شده در هیروشیما و ناکازاکی بوده که در سال ۱۹۴۵ از سوی امریکا پرتاپ شده بود.

استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه پس از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، نخستین استقرار سلاح روسیه در خارج از خاک این کشور گفته شده که با واکنش‌ کشور‌های مختلف از جمله امریکا قرار گرفته است.

 

 

پوتین استقرار نخستین سلاح هسته‌ای در بلاروس را تایید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد