پوتین-به-اوکراین-جنگ-شدت-می‌یابد

رییس‌ جمهور روسیه گفته است که در صورت زیر فشار قرارگرفتن سربازان روسی، جنگ در اوکراین شدت می‌یابد و پاسخ مسکو شدیدتر خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز؛ رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز جمعه (25 سنبله) در نشست سازمان همکاری‌های شانگهای گفته است که این حمله به‌منظور جلوگیری از توطئه غرب برای تجزیه روسیه صورت‌گرفته است.

پوتین گفته است: «اخیراً، نیروهای مسلح روسیه، چند ضربه حساس وارد کرده‌اند. بیایید فرض کنیم که آن‌ها یک هشدار است. اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد، پاسخ‌ها جدی‌تر خواهد بود».

او در مورد عملیات ضد تهاجمی اوکراین گفته است: «بیایید ببینیم چگونه توسعه می‌یابد و چگونه به پایان می‌رسد».

پوتین گفته است که روسیه، در پاسخ به اوکراین، زیر ساخت‌های این کشور، از جمله سد مخزنی و تأمین برق را ضربه زده است.

به گفته پوتین، عملیات قوای ویژه روسیه بدون تغییر باقی می‌ماند: «ستاد کل، یک چیز را مهم و چیزی دیگری را فرعی می‌داند اما؛ وظیفه اصلی بدون تغییر باقی می‌ماند و در حال اجرا است. هدف اصلی، آزادسازی کل قلمرو دنباس است».

پس از شکست نیروهای روسی در منطقه خارکیف، در شمال شرقی اوکراین که انتقاد شدید تحلیل‌گران نظامی را برانگیخت، این نخستین اظهار نظر عمومی پوتین درباره جنگ اوکراین بود.

بر بنیاد گزارش‌ها، روسیه در مجموع یک - پنجم خاک اوکراین، از جمله بسیاری از استان‌های جنوبی زاپوریژیا، خرسون و کریمه را تصرف کرده است.

 

پوتین به اوکراین: جنگ شدت می‌یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد