پوتین-به-دعوت-شی-جین‌پینگ-عازم-چین-می‌شود

کاخ کرملین از سفر ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در آینده نزدیک به چین خبر داده و گفته است که او به دعوت شی جین‌پنیگ، رهبر چین به پکن می‌رود.

به گزارش افغان نیوز؛ دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست‌ جمهوری روسیه اعلام کرده که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور این کشور در ماه جاری میلادی به پکن سفر خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، ولادیمیر پوتین برای حضور در کنفرانس «یک کمربند، یک جاده» به چین سفر می‌کند و تاریخ دقیق این سفر هنوز اعلام نشده است.

پوتین در ۲۰ سپتامبر در دیدار با وانگ یی، وزیر خارجه چین از قبول دعوت شی جین‌پینگ، رهبر این کشور برای حضور در کنفرانس «یک کمربند، یک جاده» در ماه اکتبر خبر داد.

پوتین در دیدار با وزیر خارجه چین گفته بود که پروژه «یک کمربند، یک جاده» به طور کامل با منافع روسیه و چشم‌انداز این کشور برای ایجاد فضای بزرگ اوراسیا همخوانی دارد.

پوتین چند روز پیش با انتشار پیامی فرارسیدن ۷۴ مین سالروز تاسیس جمهوری چین را به این کشور تبریک گفته و تاکید کرد که روابط مسکو و پکن با روح مشارکت همه جانبه و همکاری استراتژیک در حال توسعه است.

این در حالی است که در سال‌های اخیر به ویژه پس از آغاز جنگ اوکراین، روابط مسکو و پکن گسترش یافته و شی جین‌پینگ اخیرا طی یک سفر رسمی به مسکو رفت و پس از این سفر، مقام‌های دو کشور بارها با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

پوتین به دعوت شی جین‌پینگ عازم چین می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد