پوتین-تا-تحقق-اهداف-روسیه،-حمله-به-اوکراین-ادامه-دارد

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با بیان این‌که مذاکرات صلح با اوکراین به بن‌بست رسیده، تاکید کرده تا زمان تحقق اهداف«شرافتمندانه» روسیه، حمله به اوکراین را ادامه می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز(سه‌شنبه، ۲۳ حمل) گفته‌است که مذاکرات صلح با اوکراین به بن‌بست رسیده و تأکید کرده که حمله‌ای که در هفته ششم قرار دارد، طبق برنامه پیش خواهد رفت.

پوتین درباره جنگ اوکراین که روسیه آن را «عملیات ویژه نظامی» می‌خواند گفت هدف اصلی آن «کاملا روشن و شرافتمندانه» و برای «کمک به مردم دونباس» بوده‌است.

رییس جمهور روسیه، اوکراین را به «ملی‌گرایی» و «نئونازیسم» متهم کرده و گفته‌است که برای روسیه چاره‌ای نمانده‌بود تا مردم را از «نازیسم» نجات دهد و امنیت روسیه را تضمین کند.

این نخستین اظهارات آقای پوتین درباره جنگ اوکراین در بیش از یک هفته گذشته است. او برخلاف روزهای اول جنگ، اکنون کم‌تر در مورد آن اظهار نظر می‌کند.

پوتین همراه الکساندر لوکاشنکو؛ رییس ‌جمهوری بلاروس که به مناسبت «روز فضانوردی» به پایگاه فضایی وُستوچنی در منتهای شرقی روسیه در منطقه آمور رفته‌بود، گفت که تحریم غرب نمی‌تواند روسیه را منزوی کند و با تحریم‌هایی که بر روسیه و بلاروس اعمال شده، دو کشور باید همبستگی عمیقی پیدا کنند.

بخشی از نیروهای روسیه از خاک بلاروس وارد شمال اوکراین شدند، از این رو بلاروس هم هدف تحریم‌های غرب قرار گرفته است، هرچند که تحریم‌ها پس از سرکوب معترضان به انتخابات ریاست‌ جمهوری دو سال پیش آغاز شده‌بودند.

رییس‌ جمهور روسیه به کارکنان این پایگاه گفته: «ما قصد منزوی‌کردن خود را نداریم و انزوای شدید هیچ کشوری در دنیای امروز ممکن نیست و قطعا برای کشور بزرگی مثل روسیه غیرممکن است. بنابراین ما با شرکای‌مان که می‌خواهند با ما همکاری کنند کار می‌کنیم».

با این حال آقای پوتین گفته‌است بخش‌هایی از اقتصاد روسیه از تحریم منتفع شده‌اند و مهارت‌ها و فناوری‌های خود را توسعه داده‌است.

پوتین: تا تحقق اهداف روسیه، حمله به اوکراین ادامه دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد