پوتین-تابعیت-روسیه-به-اوکرانی‌ها-را-تسهیل-کرد

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن اتباع اوکراین می‌توانند برای گرفتن تابعیت سریع روسیه درخواست بدهند.

به گزارش افغان نیوز؛ ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه روزگذشته (دوشنبه، ۲۰ سرطان) این فرمان را امضا کرده است. طبق این فرمان تمام اتباع اوکراینی با روش ساده‌تر از دیگران تابعیت روسیه را دریافت می‌کنند.

پیش از این، کسب تابعیت روسیه محدود به ساکنان مناطق دونتسک و لوهانسک شرقی اوکراین و ساکنان مناطق جنوبی زاپوریژژیا ( Zaporizhzhia) و خرسون (Kherson)که عمدتاً تحت کنترول روسیه و جدایی طلبان مورد حمایت آن قرار دارند، اختصاص یافته بود.

بین سال های ۲۰۱۹، یعنی زمانی که این پیشنهاد در اختیار ساکنان دونتسک و لوهانسک قرار گرفت، تا سال ۲۰۲۲، حدود ۱۸ درصد از جمعیت مناطق تحت کنترول شورشیان اوکراین پاسپورت روسی دریافت کردند.

طبق معلومات، برنامه در ماه می سال روان میلادی به ساکنان مناطق زاپوریژژیا ( Zaporizhzhia) و خرسون (Kherson) گسترش یافت.

پیش از این مقام‌های کی‌یف اعطای تابعیت روسیه به اوکراینی‌ها را محکوم کرده و آنرا " نقض آشکار" تمامیت ارضی اوکراین خوانده بودند. مقام‌های اوکراینی گفته اند که این فرمان پوتین " از نظر قانونی باطل است."

این فرمان پوتین در حالی صادر شده است که ده‌ها غیر نظامی اوکراین تنها در یک هفتهٔ گذشته در حملات میزایلی و هوایی نیروهای روسیه در آن کشور کشته و زخمی شده اند.

پس از شروع جنگ روسیه و اوکراین به تاریخ ۲۴ فبروری تا حال هزاران غیرنظامی در اوکراین کشته و زخمی شده اند و میلیون‌ها نفر دیگر یا از خانه‌های‌شان بیجا شده اند و یا هم مجبور به ترک این کشور شده اند.

پوتین تابعیت روسیه به اوکرانی‌ها را تسهیل کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد