پوتین-خواستار-جبران-خسارات-به-افغانستان-شد

رییس‌جمهور روسیه در ششمین اجلاس«کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا» خواستار جبران خسارات وارده به افغانستان در بیست سال گذشته شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا (سیکا) امروز (پنج‌شنبه، 21 میزان) در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شد.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در این نشست گفت: «ما خواهان جبران خسارات وارده به افغان‌ها در طول سال‌های اشغال و آزادسازی دارایی‌های مسدود شده غیرقانونی افغانستان هستیم».

پوتین به حملات تروریستی از جمله انفجار در برابر سفارت روسیه در کابل اشاره کرده و افزود که افغانستان در نتیجه بیش از 20 سال حضور نظامی امریکا و ناتو و شکست سیاست‌های آنها، قادر به حل مستقل مشکلات مرتبط با تهدیدات تروریستی نیست.

رییس جمهور روسیه خطاب به سران سیکا تاکید کرد: برای عادی سازی اوضاع در قلمرو افغانستان، البته باید به طور مشترک برای بهبود اقتصادی آن کار کنیم.

نشست سران «کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا» موسوم به سیکا امروز در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار و فردا نیز ادامه دارد.

کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا سازمانی است که ۲۷ عضو اصلی، ۸ کشور و ۵ سازمان عضو ناظر دارد.

افغانستان، آذربایجان، بحرین، بنگلادش ،کامبوج، چین، مصر، هند، ایران، عراق، اسرائیل، اردن، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، پاکستان، فلسطین، قطر، کرویای جنوبی، روسیه، سریلانکا، تاجیکستان، تایلند، ترکیه امارات متحده عربی، ازبیکستان، ویتنام، اعضای ثابت هستند. از افغانستان نماینده‌ای در این نشست حضور نداشت.

کشورهای عضو ناظر سیکا، اندونیزیا، اوکراین، ایالات متحده امریکا، بلاروس، جاپان، فیلیپین، لائوس و مالزیا هستند.

سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا، سازمان بین‌المللی مهاجرت، اتحادیه عرب و مجمع پارلمانی کشورهای ترک‌زبان، سازمان‌های ناظر در سیکا هستند.

پوتین خواستار جبران خسارات به افغانستان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد