پوتین-و-اردوغان-تلفنی-گفتگو-کردند

ولادیمیر پوتین با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در مورد علت تعلیق توافق غلات و شرایط ازسرگیری آن گفتگوی تلفنی کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر مطبوعاتی کرملین، اعلام کرده که این گفته میان ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و رجب طیب‌ اردوغان، رییس جمهور ترکیه روز گذشته (سه‌شنبه، 10 عقرب) انجام شده است.

در خبرنامه آمده است که پوتین در این گفتگو به همتای ترک خود درباره علت تعلیق مشارکت روسیه در قرارداد غلات توضیح داده است.

طبق خبرنامه، پوتین خواستار تحقیقات کامل در مورد حملات اخیر اوکراین و همچنین «تضمین‌های واقعی کی‌یف» شده است که از کریدور بشردوستانه برای اهداف نظامی استفاده نمی‌کند.

پوتین افزوده است که بخش دوم توافق‌نامه برای رفع انسداد صادرات محصولات کشاورزی و کودهای کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی اجرا نشده است.

او تاکید کرده که با گذشت سه ماه از توافق‌نامه صادرات غلات، اطمینان به وجود نیامده است که مواد غذایی بر‌اساس اولویت در دسترس نیازمندترین کشورها قرار گیرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری ترکیه نیز به نقل از اردوغان نوشته است: «اگر بحران غلات با رویکرد سازنده حل شود، گام‌های مسیر بازگشت به مذاکرات نیز تشویق خواهد شد».

چند روز پیش وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مشارکت این کشور در توافق‌نامه صادرات غلات با اوکراین پس از هدف قرار گرفتن سواستوپول با پهپاد، به حالت تعلیق در‌امده است.

پوتین و اردوغان تلفنی گفتگو کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد