پوتین-کشور‌ها-ارزش‌های-خود-را-بر-افغانستان-تحمیل-نکنند

رئیس جمهور روسیه می‌گوید که تلاش برای تحمیل نوع خاصی از زندگی اجتماعی بر افغانستان بی فایده است.

به گزارش افغان نیوز؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه می‌گوید کشور ها نباید ارزش های خود را برای افغانستان تحمیل کنند.

آقای پوتین در کنفرانس خبری مشترک با انگلا مرکل صدر اعظم آلمان که در مسکو برگزار شده بود گفت: افغانستان را خوب می‌شناسیم و ماهیت این کشور را درک می‌کنیم، تلاش برای تحمیل نوع خاصی از زندگی اجتماعی بر این کشور بی فایده است.

وی افزود: طالبان از نظم عمومی در کشور خبر داده و متعهد شده است شهروندان افغان در امان هستند، حال سازمان ملل متحد باید بر این روند نظارت داشته باشد. پوتین گفت: نباید اجازه داد تروریسم در افغانستان رشد کند و به کشور‌های همسایه برسد.

از سوی هم، پوتین تاکید کرد که عملیات نظامی آمریکا در افغانستان را نمی‌توان موفقیت آمیز خواند، افزود: روسیه، ایالات متحده و کشورهای اروپایی، باید برای حمایت از مردم افغانستان و عادی سازی وضعیت در افغانستان با یکدیگر متحد شوند تا از فروپاشی افغانستان جلوگیری شود.

در همین حال، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت باید همین حالا تلاش کنیم با طالبان گفتگو‌هایی داشته باشیم. صدراعظم آلمان افزود: مخاطره تروریسم در افغانستان فعلا قابل مدیریت است.

خانم مرکل با ابراز نگرانی از وضعیت حاکم در افغانستان تاکید کرد: «من به رئیس جمهور روسیه اطلاع دادم که از نظر آلمان، اولویت در حال حاضر کمک به افرادی است که طی ۲۰ سال با نیروهای ناتو و‌ آلمان در افغانستان همکاری کرده اند». خانم مرکل نیز مانند پوتین ابراز تاسف کرد که جامعه جهانی در خلال حضورش در افغانستان نتوانست یک موضع واحد در قبال مردم این کشور اتخاذ کند. اما‌ او مدعی شد که با مشارکت کشورهای غربی در جنگ افغانستان، تروریسم در این کشور رو به افول گراییده و لازم است جامعه جهانی به مبارزه خود علیه تروریسم در افغانستان و دیگر کشورهای جهان ادامه دهد. مرکل گفت: «ما باید تلاش کنیم تا با طالبان گفتگو کنیم و امیدواریم که ساختارهای فراگیر در این کشور شکل بگیرد.»

 

پوتین: کشور‌ها ارزش‌های خود را بر افغانستان تحمیل نکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد