پوتین-کی‌یف-و-غرب-را-متهم-به-آغاز-جنگ-کرد

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در آستانه یک‌ سالگی جنگ اوکراین بشدت از غرب و کی‌یف انتقاد کرد و آنها را متهم به شروع جنگ کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سخنرانی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در پایان سال ۲۰۲۲ برای نخستین‌ بار در دهه اخیر لغو شد. او این سخنرانی را امروز (سه‌شنبه، ۲ حوت) در یک‌ سالگی جنگ اوکراین ایراد کرد.

سرگی شویگو وزیر دفاع؛ دمیتری مدودیف رییس جمهور و نخست‌وزیر سابق؛ آندری سیلوآنوف وزیر اقتصاد؛ سرگی لاوروف وزیر خارجه و پدر روحانی کریل در سخنرانی او حضور داشتند.

آقای پوتین گفته است که پیش از «عملیات ویژه نظامی» اوکراین گفتگو با غرب برای گرفتن سلاح را شروع کرده بود. روسیه جنگ اوکراین به را «عملیات ویژه نظامی» می‌خواند.

پوتین گفته که روسیه ناچار شده از قوه قهریه استفاده کند و «ما از مردم و خانه‌مان دفاع می کنیم».

او گفته که روسیه با تهدید وجودی روبرو است و غرب می‌کوشد یک تنش منطقه‌ای را به یک بحران جهانی تبدیل کند. پوتین غرب را متهم کرد که در پی ایجاد تفرقه است و روی «خائنان» حساب کرده است.

ولادیمیر پوتین قرار است در سخنرانی سالانه خود در دومای روسیه، خطوط کلی سیاست داخلی و خارجی این کشور را برای نمایندگان پارلمان مشخص کند.

در همین روز، جو بایدن که پس از دیداری غیرمنتظره و کوتاه از اوکراین در وروشو به سر می‌برد، قرار است در حاشیه دیدار با آندژی دودا، رییس جمهوری لهستان درباره جنگ روسیه و اوکراین سخنرانی کند.

بسیاری از تحلیلگران این سخنرانی‌های همزمان را ارائه دو چشم‌انداز متفاوت شرق و غرب از بزرگ‌ترین بحران بین‌المللی پس از پایان جنگ سرد توصیف می‌کنند.

 

 

پوتین کی‌یف و غرب را متهم به آغاز جنگ کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد