پولیس-هرات-میل-اسلحه-به-برنامه-دایاگ-تسلیم-داد

پولیس هرات به تعداد ۲۱۹ میل اسلحه مختلف‌النوع را که در قضایای مختلف تروریستی و جنایی جمع‌آوری شده بود، تسلیم پروسه دایاگ نمود.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه وزارت امور داخله کشور که امروز سه شنبه(27، قوس) به نشر رسیده آمده است که به تعداد 219 میل اسلحه مختلف‌النوع که در قضایای مختلف تروریستی، جنایی، سرقت‌های مسلحانه و همچنین از نزد افراد مسلح غیرمسئول از سوی پولیس هرات جمع‌آوری شده بود، امروز رسماً به پروسه دایاگ تسلیم داده شد.

در اعلامیه آمده است که این سلاح‌ها شامل 17 میل سلاح کلاشینکوف، 151 میل سلاح تفنگچه و 51 میل سلاح مختلف‌النوع می‌باشد.

به گفته قوماندانی امنیه ولایت هرات، این دومین روند تسلیم‌دهی سلاح از آغاز سال 1397 می‌باشد که در دوره‌ی قبلی نیز به تعداد 130 میل سلاح مختلف‌النوع به پروسه دایاگ تحویل داده شده است.

کارشناسان مسایل امنیتی در افغانستان می گویند اگر نهاد جدید بتواند به خوبی عمل کند، اوضاع امنیتی بهتر خواهد شد، اما از نظر این کارشناسان اجرایی کرد ن طرح نظارت بر عملکرد شرکت های خصوصی و افرادی که سلاح ثبت شده و قانونی در اختیار دارند، دشوار خواهد بود.

این درحالی است که خلع سلاح گروه های مسلح غیر قانونی باقی مانده از دوران جهاد و جمع آوری سلاح آنها که در افغانستان از آن به نام برنامه "دایاگ " یاد می کنند.

پولیس هرات 219 میل اسلحه به برنامه دایاگ تسلیم داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد