پیشرفتهای-چشمگیرطالبان-در-ولایت-های-شمال-کشور

شماری از مسوولان ولایت های شمال کشور با ابراز نگرانی می گویند که طالبان نسبت به گذشته به‌تدریج پیشرفته و مجهز تر شده اند و برای طرح و برنامه ریزی حملات شان از هیچ موانعی نمی ترسند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از اعضای شورای ولایتی شمال کشور، روز سه شنبه( ۱۳، قوس) به خبرنگار افغان نیوز گفتند که طالبان امروز، طالبان دیروز نیستند بلکه با امکانات جنگی پیشرفته ای نسبت به نیروهای امنیتی مجهز هستند.

صبغت الله سیلاب عضو شورای ولایتی فاریاب با بیان این مطلب تصریح می کند که طالبان امروز با سلاح های دوربین، شب بین، دور زن، توپ و تانک و رنجر اکمال شده اند.

آقای سیلاب افزود که طالبان به کمک کشورهای ایران، پاکستان و روسیه روز به روز مجهزتر از گذشته می شوند و کشورهای مذکور به صورت مستقیم و دوامدار با این گروه همکاری دارند.

این عضو شورای ولایتی فاریاب خاطر نشان ساخت که در میدانهای نبرد نیز طالبان صد برابر با روحیه تر از نیروهای امنیتی می جنگند و پیروز هم می شوند.

وی همچنان تاکید می کند که نبود انگیزه برای پیروزی، عدم تطبیق قانون، عدم تامین عدالت اجتماعی، نبود سهولت های لازم برای شهروندان، برخورد تبعیض آمیز حکومت با مردم، نبود کار و فقر از جمله عوامل پیروزی طالبان و ضعف نیروهای امنیتی شمرده می شود.

او اظهار داشت که نیروهای امنیتی به دلیل بی توجهی و عدم کمک رسانی در جریان جنگ، باعث می شود با کوچکترین حملات گروه های مخالف مسلح سنگرها و پوسته ها را ترک کنند.

صبغت الله سیلاب علاوه کرد که طالبان با اندک ترین فشار و حمله می توانند صاحب همه تجهیزات و سلاح از پوسته های خالی نیروهای امنیتی شوند.

آقای سیلاب اضافه می کند که طالبان در گذشته به دلیل نداشتن مکان و تجهیزات با فرارسیدن فصل زمستان حملات شان را متوقف می کردند اما امروز هر نوع امکانات و سلاح های پیشرفته را در اختیار دارند.

این مقام محلی ولایت فاریاب هشدار می دهد که اگر حکومت در برابر وضعیت کنونی بی توجهی نماید، احتمال سقوط این ولایت نزدیک خواهد بود. زیرا ۹۰ درصد خاک این ولایت بدست طالبان می باشد.

این نگرانی های در حالی مطرح می شود که از ولایت سرپل نیز خبر پیشرفت و اکمال شدن طالبان می رسد و باشندگان این ولایت با ابراز نگرانی می گویند که ۶۰ درصد ولایت سرپل توسط مخالفان مسلح دولت کنترول می گردد.

محمد آصف صادقی یکی از اعضای شورای ولایتی سرپل ضمن تایید این خبر گفت که طالبان با سلاح های مجهزاند که نیروهای امنیتی کشور در اختیار ندارند.

صادقی اظهار داشت که مردم در ولایت سرپل در یک ناامنی کامل به سر می برند؛ هرچند طالبان اعلام نموده اند که به مردم تحت تسلط شان کاری ندارند اما فرمان شان را بر مردم تحمیل می کنند.

این عضو شورای ولایتی سرپل همجنان هشدار می دهد که اگر وضعیت به همین قسم ادامه یابد، ولسوالی های سانچارک، گوسفندی و سوزمه قلعه این ولایت به دست مخالفین سقوط خواهند کرد.

از سوی هم محمد صفدر محسنی عضو شورای ولایتی بغلان نیز وضعیت امنیتی این ولایت را نگران کننده می خواند و تاکید دارد که وزارت های دفاع و داخله حکومت وحدت ملی نسبت به ناامنی ها بی اعتنا بوده و هیچ آمادگی برای دفاع از مردم این ولایت روی دست ندارند.

آقای محسنی افزود که شاه هراه پلخمری - کابل برای مردم خطر جدی در پی دارد و طالبان در این مسیر به گروگان گیری و ناامنی می پردازند.

این درحالی است که گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی اعلام کرده که با رسیدن زمستان و تلاش برای صلح؛ جنگ، انفجارات و کشتار نسبت به گذشته کاهش یافته است.

پیشرفتهای چشمگیرطالبان در ولایت های شمال کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد