پیشرفت‌های-چشمگیر-سواد-آموزی-در-سطح-ولایات

سردارمحمد رحیمی گفت که فعالیت معینیت سواد آموزی برای گسترش سواد در سطح ولایت‌ها و ولسوالی‌ها، نظر به سال‌های گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

به گزارش افغان نیوز: جلسه کمیته ملی سواد آموزی کابینه بعد از ظهر روز سه شنبه( 20 قوس) به ریاست سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری برگزار شد.

سردارمحمد رحیمی، معین سواد آموزی وزارت معارف در این جلسه گفت که فعالیت معینیت سواد آموزی برای گسترش سواد در سطح ولایت‌ها و ولسوالی‌ها نظر به سال‌های گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

وی گزارش داد که فیصله جلسه قبلی کمیته برای تخصیص بودجه مورد نیاز ادارات دولتی دربخش سواد آموزی، از طریق اداره امور ریاست جمهوری به همه ادارات که تفاهمنامۀ همکاری امضا کرده اند فرستاده شده است تا ادارات ذی ربط بودجه مورد نیاز خویش را در سقف بودجه سال پیشرو تنظیم کنند.

به گفته وی؛ راجع به تطبیق طرح مشروط سازی هرنوع جواز هماهنگی لازم با ادارات مسؤل صورت گرفته و این طرح آماده ارائه به جلسه کابینه است. وی همچنین گفت که در سال جاری 110 جلسه کمیته ولایتی و بیش از سه هزار جلسه کمیته ولسوالی کمیته ملی سواد آموزی در راستای تطبیق برنامه امحای بی سواد برگزار شده است.

سپس طرح "شمولیت سوادآموزی در برنامه ملی میثاق شهروندی" به جلسه ارائه شد. هدف این طرح، ایجاد و تقویت هماهنگی بین معینیت سوادآموزی وزارت معارف و کمیته معارف برنامه ملی میثاق شهروندی است.

آقای رحیمی، شمولیت نماینده های سوادآموزی در کمیته معارف برنامه ملی میثاق شهروندی، شمولیت فعالین برنامه سوادآموزی در لایحه وظایف کمیته معارف این برنامه، بلند بردن سطح آگاهی عامه از اهمیت آموزش سواد، بسیج مردم برای ایجاد کورس های سواد آموزی را به عنوان بخش های اصلی طرح مذکور عنوان کرد.

اعضای جلسه پس از بحث و بررسی مسودۀ طرح شمولیت سوادآموزی دربرنامه ملی میثاق شهروندی، این طرح را تأیید کرده و فیصله شد که طرح مذکور در جلسۀ با حضور نمایندگان وزارت های مالیه، انکشاف دهات و معینیت سواد آموزی نهایی شده و برای طی مراحل بعدی به مراجع مربوط ارائه گردد.

پیشرفت‌های چشمگیر سواد آموزی در سطح ولایات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد