چندین-نشست-در-مورد-افغانستان-برگزار-می‌شود

در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، چندین نشست دیگر در مورد وضعیت افغانستان نیز دایر می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز( سه‌شنبه، 30 سنبله) برگزاری می‌شود و در آن بیش از 100 رهبر و رییس دولت‌های جهان، در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک گردهم می‌آیند.

دراین نشست افغانستان محورهای اصلی بحث رهبران جهان خواهد بود و گفته می‌شود که به نمایندگی از افغانستان غلام‌محمد اسحاق‌زی، نماینده دایم افغانستان در سازمان ملل که از سوی حکومت پیشین تعیین شده بود، شرکت کند.

قرار است در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نخستین نشست زیر عنوان «حفاظت از دستاوردهای بیست ساله مشارکت بین‌المللی در افغانستان، نحوه حمایت از آینده زنان و دختران افغان و دست‌رسی آن‌ها به آموزش»، امروز برگزار شود.

این نشست آنلاین است و توسط نمایندهگی دایمی ایتالیا در سازمان ملل متحد، بریتانیا، کانادا و مکسیکو به صورت مشترک میزبانی می‌شود.

نشست دومی نیز به گفتگوهای سطح بالا روی موضوع «تضمین حمایت از مردم افغانستان، به ‌ویژه زنان و دختران در افغانستان و منطقه» تنظیم شده است. این نشست از سوی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اتریش سازمان‌دهی شده است.

نشست مجازی فوق‌العاده رهبران گروه ۲۰ نیز سومین نشست است که برای روز چهارشنبه تنظیم شده و توسط ایتالیا برگزار می‌شود و میزبانان مشترک این نشست بریتانیا، کانادا و مکسیکو، اعضای گروه ۲۰ و ناظران نمایند‌گی دایمی ایتالیا هستند.

نشست چهارمی زیر عنوان «ایجاد آینده‌ای برای آموزش دختران افغان» به شکل مجازی روز جمعه برگزار می‌شود. صندوق ملاله، یونیسف، فرستاده جوانان سازمان ملل متحد و پیام‌رسان دفتر صلح از اعضای شرکت‌کننده این نشست هستند.

چندین نشست در مورد افغانستان برگزار می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد