چهار-میلیون-مهاجر،-پیامدهای-بحران-اقتصادی-در-ونزویلا

سازمان‌های بین‌المللی اعلام نموده اند؛ شمار کسانی که در پی بحران اقتصادی و سیاسی از ونزویلا گریخته‌اند به بیش از چهار میلیون نفر رسیده است.

به گزارش افغان نیوز: سازمان‌های بین‌المللی مهاجرت و پناهنده‌گان ملل متحد در یک بیانیه مشترک، این رقم را نگران‌کننده توصیف کرده‌اند. این دو نهاد زیر مجموعه سازمان ملل متحد تأکید کرده‌اند که پناهجویان و مهاجران ونزویلا در کشورهای میزبان به کمک‌های فوری نیاز دارند.

رادیو فردا به نقل از این بیانیه گزارش داده است که گریز شهروندان ونزویلایی از سرزمین خود «بزرگ‌ترین مهاجرت در تاریخ اخیر امریکای لاتین و حوزه کارائیب» است. هم‌چنان سرعت این مهاجرت «سرسام‌آور» خوانده شده است.

طبق اعلام سازمان ملل متحد، تنها از نوامبر سال ۲۰۱۸ یک میلیون نفر ونزویلا را ترک کرده‌اند؛ در حالی که اواخر سال ۲۰۱۵ شمار مهاجران و پناهنده‌گان ونزویلایی حدود ۶۹۵ هزار نفر بود.

بر اساس این گزارش، اکثریت پناهجویان ونزویلایی در امریکای لاتین به سر می‌برند. در کلمبیا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر پناهنده شده‌اند. پرو از ۷۶۸ هزار پناهجوی ونزویلایی میزبانی می‌کند. به همین شکل، در شیلی، اکوادور، برازیل و ارجنتاین بیش از ۱۰۰ هزار پناهجو زنده‌گی می‌کنند.

گزارش شده است که روزانه بین سه تا پنج هزار نفر ونزویلا را ترک می‌کنند. سازمان ملل متحد پیشتر از کشورهای میزبان خواسته بود تا مهاجران ونزویلایی را به کشورشان برنگردانند.

ونزویلا در بحران عمیق اقتصادی و سیاسی به سر می‌برد. خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزویلا، خواستار کناره‌گیری نیکلاس مادورو از قدرت است.

چهار میلیون مهاجر، پیامدهای بحران اقتصادی در ونزویلا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد