چین-از-آمادگی-میان‌جگری-بین-ایران-و-پاکستان-خبر-داد

وزارت خارجه چین در یک نشست خبری گفته که آماده است تا میان تهران و اسلام‌آباد میانجی‌گری کند.

به گزارش افغان نیوز؛ مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (پنج‌شنبه، ۲۸ جدی) در یک نشست خبری گفته است که بیجینگ آماده است تا میان پاکستان و ایران میانجی‌گری کند.

به‌دنبال حملات هوایی پاکستان و ایران بر مواضع شبه‌نظامیان در خاک یک‌دیگر، تنش‌ها بین دو کشور اوج گرفته، در همین رابطه وزارت خارجه چین برای میانجی‌گری میان اسلام‌آباد و تهران اعلام آماده‌گی کرده است.
مائو نینگ گفته است: «در صورت نیاز هر دو طرف، ما حاضریم نقش سازنده‌ای برای آرام کردن اوضاع ایفا کنیم. چین صمیمانه امیدوار است که هر دو طرف بتوانند آرامش و خویشتن‌داری را برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها نشان دهند.»

 یک منبع امنیتی ارشد پاکستان به رویترز گفته است که هرگونه «ماجراجویی» از سوی ایران با قدرت پاسخ داده خواهد شد.

به گفته وی، ارتش پاکستان در حالت آماده‌باش «بسیار» قرار دارد.

این در حالی است که کشور پاکستان امروز اعلام کرده که یک سری حملات نظامی «دقیق و هماهنگ را علیه مخفی‌گاه‌های شبه نظامیان در ولایت سیستان و بلوچستان انجام داده است.

این اقدام پس از حمله هوایی روز گذشته سپاه پاسداران ایران بر مواضع «گروه جیش‌العدل» در خاک پاکستان انجام شده است.

ایران در واکنش به حملات پاکستان در خاک این کشور، کاردار سفارت پاکستان در تهران را برای توضیح درباره‌ این حملات به وزارت خارجه‌ این کشور فراخوانده است.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه ا.ا امروز با نشر بیانیه‌ای در ایکس «خشونت‌های» اخیر میان ایران و پاکستان را نگران‌کننده خوانده و از هر دو کشور همسایه خواسته است که خویشتن‌داری کنند.
آقای بلخی نگاشته است، از آنجا که منطقه پس از درگیری‌های تحمیلی و بی‌ثباتی‌های طولانی نفس امنیت و ثبات می‌کشد، بنابراین دو طرف باید در راستای تحکیم بیشتر ثبات منطقه‌ تلاش کنند.

چین از آمادگی میان‌جگری بین ایران و پاکستان خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد