چین-نشست-دوحه-نتوانست-زمینه-گفتگو-با-ا-ا-را-فراهم-کند

نماینده‌ ویژه چین در امور افغانستان درباره‌ نشست اخیر نمایندگان ویژه کشورها در دوحه گفته است که این نشست نتوانست زمینه گفتگو‌ها را با ا.ا آن‌طوری که چین و کشورهای منطقه می‌خواستند، فراهم کند.

به گزارش افغان نیوز؛ یو شیائو یونگ نماینده‌ ویژه چین در امور افغانستان امروز (شنبه، ۵ حوت) در ایکس، گفته است که نشست دوحه برای تبادل نظر، تعامل قوی‌تر و عملی‌تر با حکومت کابل را مفید دانسته و می‌گوید که نشست دوحه بار دیگر موفق نشد زمینه گفتگو با ا.ا را فراهم کند.

نماینده‌ ویژه چین در امور افغانستان افزوده است که نشست دوحه همان‌طور که زمینه‌های نگرانی را پوشش داد، طوری که اطمینان حاصل شود که افغانستان به‌عنوان مرکز فعالیت‌های تروریستی استفاده نمی‌شود و همچنین دارای نهادهای فراگیر است.

او افزوده است که همراه با تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان نشست دوحه، خواستار کمک‌های بیشتر بشردوستانه به افغانستان و حکومت‌‌‌داری میانه‌رو و آموزش زنان و دختران در این کشور شده است.

او گفته است که امریکا نیز مسوولیت بازسازی افغانستان، آزادی دارایی این کشور و لغو تحریم‌های یک جانبه را برعهده بگیرد.

یو شیائو یونگ گفت که این کشور آماده کار بیشتر و سخت‌تر با سازمان ملل متحد و شرکای منطقه‌ای به ویژه نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان و دیگر پلتفرم‌ها برای تقویت تعامل با افغانستان به هدف کمک به صلح، ثبات، بازسازی و رفاه‌ی این کشور است

 

چین: نشست دوحه نتوانست زمینه گفتگو با ا.ا را فراهم کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد