چین-و-ناتو-از-تلاش‌های-صلح-افغانستان-حمایت-می‌کنند

استفانو پونته کورو، نماینده ارشد مُلکی ناتو و لیو جیان، نماینده ویژه‌ی جمهوری مردم چین از دست‌یافتن به صلح پایدار در افغانستان اعلام حمایت کردند.

به گزارش افغان نیوز: لیو جیان، نماینده ویژه‌ی جمهوری مردم چین برای افغانستان در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس شواری عالی مصاحله ملی از حمایت کشورش در راستای تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح پایدار در افغانستان اطمینان داد و ابراز امیدوری کرد که مذاکرات صلح به نتایج مطلوب برسد.

نماینده‌ ویژه‌ی چین علاوه کرد که کشورش آماده است افغانستان را در راستای دست‌یافتن به صلح و ثبات همکاری نماید.

آقای عبدالله در این دیدار روی سفر هیات مذاکره کننده به دوحه، پیشرفت‌ها در مذاکرات صلح و گام‌های بعدی در زمینه دستیابی به صلح پایدار   صحبت نموده و اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی را برای رسیدن به صلح مهم خواند.

در همین حال، نماینده ارشد ملکی ناتو نیز در دیدار با رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور گفت که امیدواریم دور اول مذاکرات در دوحه با  نتایج مطلوب پایان یابد و زمینه‌ی ختم جنگ و خشونت در افغانستان مساعد گردد. نماینده ارشد مُلکی ناتو همچنان از حمایت این سازمان در راستای تلاش‌های صلح افغانستان اطمینان داد.

عبدالله در این دیدار، یکپارچگی و اجماع بین المللی ملی را برای کامیابی پروسه‌ی صلح مهم خوانده و تاکید کرد که سطح بالای خشونت‌ها در کشور غیرقابل قبول است.

وی همچنان تأکید نمود که کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش بشردوستانه می تواند امیدواری را برای موفقیت مذاکرات صلح بیشتر سازد.

این درحالی است که هیأت‌های مذاکره‌کننده حکومت افغانستان و طالبان پس از ده روز از افتتاح مذاکرات در قطر، هنوز درباره آغاز مذاکرات رسمی به توافق نرسیده‌اند.

چین و ناتو از تلاش‌های صلح افغانستان حمایت می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد