چین-و-پاکستان-ا-ا-سیاست‌های-میانه‌رو-اتخاذ-کند

چین و پاکستان در بیانیه‌ای مشترک از امارت اسلامی افغانستان خواسته‌اند که  استفاده از خاک این کشور برای تهدید دربرابر کشورهای دیگر جلوگیری کند.

به گزارش افغان نیوز؛ این بیانیه که پس از سفر شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، به چین و به دعوت رسمی این کشور صادر شده است.

این دو کشور از امارت اسلامی خواسته‌اند تا حکومتی همه‌شمول تشکیل دهد، سیاست‌های میانه‌رو اتخاذ کند، به همسایگان خود احترام بگذارد و با هراس‌افگنی مبارزه کند.

تا کنون، امارت اسلامی به این بیانیه واکنشی نشان نداده است اما؛ پیش از این مقام‌های حکومت سرپرست گفته بودند که هیچ کشوری از خاک افغانستان تهدید نمی‌شود.

گفتنی است که نخست وزیر پاکستان در جریان سفرش به چین، تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری در حوزه‌های انرژی، زراعت و حمل و نقل امضا نموده است.

رسانه‌های پاکستانی روز جمعه ( ۱۸ جوزا) گزارش داده‌اند که شهباز شریف، نخست وزیر این کشور در جریان سفر رسمی خود به چین تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری در حوزه‌های انرژی، زراعت و حمل و نقل امضا کرده است.

شهباز شریف به دعوت رییس جمهور چین به پکن سفر کرده و با مقام‌های آن کشور از جمله چیانگ نخست وزیر و شی جین پینگ، رییس‌جمهو چین دیدار کرده است.

مقام‌های دو کشور در یک نشست خبری بر حفاظت از پروژه اقتصادی دو‌ کشور در برابر مخالفان آن تأکید کردند‌.

در همین حال رابطه، دفتر نخست وزیر پاکستان در اعلامیه‌ای گفته است که مقام‌های دو کشور درباره امنیت کارکنان چینی نیز صحبت کرده اند.

در این بیانیه آمده است: « آنان همچنان تعهد قاطع خود را برای محافظت از برنامه اقتصادی در برابر مخالفان آن و ارتقای این پروژه در قالب همکاری دوجانبه ابراز کردند

 

چین و پاکستان:ا.ا سیاست‌های میانه‌رو اتخاذ کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد