چین-پکن-و-مسکو-وارد-موفق‌ترین-دوره-روابط-بین-دولتی-شدند

سفیر چین در روسیه، می‌گوید که همکاری استراتژیک پکن و مسکو نیروی مهمی است که به توسعه جهان چندقطبی و دموکراتیک کردن روابط بین‌الملل کمک می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ ژانگ هان‌هویی، سفیر چین در روسیه، روز چهار‌شنبه( 19 اسد) در مصاحبه‌ای ویژه به خبرگزاری تاس گفته که پکن و مسکو وارد موفق‌ترین دوره از روابط بین دولتی شده‌اند که نشان‌دهنده بالاترین سطح اعتماد متقابل بوده و بیشترین اهمیت استراتژیک را دارد.

هان‌هویی افزوده که روابط چین و روسیه تحت هدایت استراتژیک شی جین‌پینگ، رییس‌جمهور چین، و ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، وارد بهترین دوره روابط تاریخ این دو کشور شده است.

او بیان کرده که چین و روسیه در حال توسعه همکاری استراتژیک خود در شرایط پیچیده بین‌المللی هستند.

هان‌هویی به نقل از شی جین‌پینگ ریس‌جمهور چین یادآور شد: «جهان دست‌خوش تغییرات عمیقی است که در طول قرن دیده نشده است و در حال ورود به دوره تحولات سریع است».

او تاکید کرد که امروزه بشر با چالش‌های متعددی از جمله رشد آهسته اقتصادی، حرکت علیه جهانی شدن اقتصاد و بازگشت ذهنیت جنگ سرد در ایالات متحده و سایر کشورهای غربی مواجه است.

ای دیپلمات چین در حالی از بهتر شدن روابط میان پکن و مسکو خبر می‌دهد که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، اخیراً در مجمع حقوقی بین‌المللی سن‌پترزبورگ با اشاره با اقدامات بازدارنده کشور‌های غربی علیه چین و روسیه گفته بود: «باد قطع نمی‌شود، حتی اگر درختی بخواهد استراحت کند».

چین: پکن و مسکو وارد موفق‌ترین دوره روابط بین دولتی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد