کاخ-سفید-از-نامزدی-بایدن-در-انتخابات-امریکا-خبر-داد

سخنگوی کاخ سفید تایید کرد که جو بایدن، رییس جمهور کنونی امریکا نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ سایت کاخ سفید نوشته است که کارین ژان پیر دیشب (دوشنبه، ۲۳ جوزا) در پاسخ به پرسش خبرنگاری که آیا بایدن نامزد دور دوم ریاست جمهوری می شود؟  گفته است: این سوال بارها از رئیس جمهوری پرسیده شده و پاسخ وی بسیار مختصر بوده است. بله. وی نامزد دور دوم ریاست جمهوری می شود.

روزنامه نیویارک تایمز به تازگی خبر داده بود که مقام‌های ارشد حزب دمکرات، قانونگذاران و رای دهندگان امریکایی نگران آمادگی جو بایدن، رییس جمهوری امریکا برای دور دوم ریاست جمهوری این کشور هستند.

بر اساس گزارش، مقام های وابسته به این حزب نگرانند که عدم موفقیت در بسیاری از طرح های بایدن، سن او و عدم آمادگی وی برای رویارویی با دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۴ به «لنگری» تبدیل شود که حزب دموکرات را به زیر کشد.

اکثریت دموکرات‌ها در مصاحبه با نیویارک تایمز با اشاره به اینکه بایدن در حال حاضر ۷۹ ساله بوده و در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دور دوم (جنوری ۲۰۲۵) ۸۲ سال خواهد داشت، این وضعیت را برای قبول مسوولیت ریاست جمهوری سنگین توصیف کردند.

دموکرات‌ها از همراهی حزب با رییس‌جمهوری امریکا که با تورم فزاینده، افزایش سرسام‌آور بهای مواد سوخت، مجموعه‌ای از تیراندازی‌های جمعی مرگبار، طرح محکمه عالی برای لغو حقوق سقط جنین، و توقف طرح «بهتر بسازیم» و حقوق رای‌گیری دست و پنجه نرم می کند نگرانند و معتقدند این تحولات و ناکامی ها برای آنها در انتخابات میاندوره ای آبان بسیار گران تمام خواهد شد.

این در حالی است که نظرسنجی‌های سرتاسری اخیر نشان می دهد، محبوبیت بایدن در میان رای دهندگان دموکرات کاهش یافته است.

نظرسنجی ماه گذشته آسوشیتدپرس نشان داد که تأیید عملکرد بایدن در بین اعضای حزب خود به ۷۳ درصد رسیده که کمترین درصد در ریاست جمهوری او و ۹ درصد پایین تر از محبوبیتش در سال ۲۰۲۱ است.

کاخ سفید از نامزدی بایدن در انتخابات 2024 امریکا خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد