کار-ساخت-بیش-از-خانه-مسکونی-آغاز-شد

مسوولان محلی ولایت هرات می‌گویند که کار ساخت بیش از ۷۰۰ خانه مسکونی برای خانواده‌های آسیب‌دیده زلزله‌زده‌های‌ اخیر در سه روستای ولسوالی رباط سنگی آغاز شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی احمدالله متقی، رییس اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی کمیسیون رسیدگی به زلزله‌زدگان هرات گفته است که کار ساخت 720 خانه مسکونی برای خانواده‌های آسیب‌دیده زلزله‌های اخیر در سه روستای ولسوالی رباط سنگی هرات به هزینه 400 میلیون افغانی آغاز شده است.

او افزوده است که خانه‌های مسکونی برای آسیب‌دیدگان به مدت 45 روز اعمار خواهد شد.

از سوی دیگر باختر گزارش کرده که  جمعی از مسوولان محلی هرات و معین وزرات احیا و انکشاف دهات روز گذشته(یک‌شنبه، 28 عقرب) از جریان ساخت خانه برای زلزله‌زدگان در مناطق سیاه آب و نایب رفیع از مربوطات ولسوالی زنده‌جان بازید کرده‌اند.

مولوی احمدالله متقی، رییس اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی کمیسیون رسیدگی به زلزله‌زدگان هرات گفته که کار ساخت خانه‌ها برای زلزله‌زدگان در برخی مناطق تا 80 درصد تکمیل شده است.

به گفته آقای متقی قرار است خانه‌های مسکونی پیش از رسیدن فصل زمستان برای زلزله‌زدگان تحویل داده شود.

معین وزارت احیا و انکشاف دهات در جریان بازدید از پروژه ساخت خانه برای زلزله‌زدگان وعده فراهم ساختن زمینه کار برای آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه هرات را داده است.

در گزارش آمده که قرار است تنها در منطقه سیاه آب ولسوالی زنده‌جان هرات که بیشترین آسیب را در زمین‌لرزه‌های پی‌هم این ولایت دیده است، ۲۲۵ خانه ساخته شود.

با این حال، افزون بر ولسوالی زنده‌جان قرار است که پروسه ساخت خانه‌های مسکونی در دیگر مناطق زلزله‌زده هرات نیز آغاز شود.

کار ساخت بیش از 700 خانه مسکونی آغاز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد