کاهش-بی‌سابقه‌ی-ارزش-پول-انگلستان-در-برابر-دالر-امریکایی

با افزایش نگرانی‌ها از وضعیت اقتصادی، ارزش پوند انگلستان در برابر دالر امریکا، به کم‌ترین میزان در دو و نیم سال گذشته رسیده است.

به گزارش افغان نیوز؛ افزایش شدید بهای انرژی در انگلستان که در پی تحریم نفت و گاز روسیه از جانب دولت‌های غربی از جمله انگلستان پدید آمده، موجب نگرانی صاحبان مشاغل و مصرف کنندگان شده است.

در پی این نگرانی‌ها ارزش برابری پوند انگلستان در برابر دالر امریکا بامداد امروز(جمعه، 11 سنبله)به ۱.۱۵۶۵ دالر رسید که از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در ماه مارچ ۲۰۲۰ تا اکنون پیشینه نداشته است.

گاردین در این باره نوشته است: ماه گذشته میلادی، پوند انگلستان، بدترین شرایط را در برابر دالر امریکا، از اکتوبر سال ۲۰۱۶ تا اکنون داشته است.

به نوشته گاردین، در هراس از فرو رفتن اقتصاد بریتانیا در رکود، ارزش پوند این کشور در برابر دالر امریکا در ماه اگوست، ۴.۵ درصد کم شد و با توجه به این که بانک مرکزی امریکا اعلام کرده است بهره بانکی را باز هم افزایش خواهد داد، قدرت دالر امریکا رو به افزایش خواهد بود.

این روزنامه به نقل از نعیم اسلم (Naeem Aslam)، کارشناس موسسه آواترید (Avatrade)  نگاشته است: نگرانی‌ها درباره بحران هزینه‌های زندگی در بریتانیا، پوند را در برابر دالر، به شدت تضعیف کرده است.

این در حالی است که تحریم‌ها علیه روسیه از سوی غرب و قطع صادرات انرژی مسکو به اروپا، فرانسه، آلمان و انگلستان را به کمبود انرژی مواجه کرده است که این امر باعث نگرانی صاحبان مشاغل و صنعت‌کاران شده است.

کاهش بی‌سابقه‌ی ارزش پول انگلستان در برابر دالر امریکایی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد