کرملین-ازبازداشت-چندین-نفر-خبر-داد

 سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB ) اعلام کرده است که ۱۱ نفر را در پیوند به حمله تروریستی در حومه مسکو بازداشت کرده است که چهار تن از آن‌ها مستقیماً در اقدام تروریستی در «کروکوس» دخیل بوده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه گزارش داده است که موتری که مظنونان با آن متواری شده بودند، در منطقه بریانسک شناسایی و پس از تیراندازی پولیس به تایر آن متوقف شد.

این موتر در 376 کیلومتری بزرگراه کیف در نزدیکی روستای خاتسون، منطقه کاراچفسکی - در 100 کیلومتری مرز با اوکراین متوقف شد.

یک نفر بلافاصله بعد از متوقف شدن موتر بازداشت شده است، اما بقیه سرنشینان این موتر به جنگل فرار کردند و ساعتی بعد، نفر دوم هم بازداشت شده است که یک قبضه تُفنگچه پی‌ام ، شاجور اسلحه و پاسپورت اتباع تاجیکستان کشف شده است.

با این حال، وزارت خارجه تاجیکستان در واکنش به برخی خبرهای تأیید نشده دربار‌ه‌ی نقش اتباع تاجیکستان در حمله تروریستی مسکو اعلام کرد که اتباع این کشور نقشی در این حمله نداشتند و «ما خواستار پرداختن مسوولانه به اطلاعات درباره ادعای دخالت شهروندان تاجیک در این حمله تروریستی هستیم».

مقام‌های روسیه ‌می‌گویند که تعداد کشته‌شدگان حمله تروریستی به سالن کروکوس به 93 نفر افزایش یافته و افزوده، احتمالاً تعداد قربانیان این رویداد بازهم افزایش یابند.

یک مقام امریکایی گفته واشنگتن به اطلاعاتی دست یافته است که دست داشتن «داعش خراسان» در حمله به سالن کنسرت در حومه مسکو را تأیید می‌کند.

 اما سخنگوی کمیته تحقیقات روسیه در این باره گفته است که صحبت از سرنوشت و هویت عاملان حمله «هنوز زود است».

این در حالی است که سفارت ایالات‌متحده در روسیه دو هفته پیش به شهروندان خود هشدار داده بود که «افراطی‌ها برای حمله‌ای قریب‌الوقوع علیه تجمعات بزرگ در مسکو از جمله کنسرت‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند».

 

 

 

 

 

کرملین ازبازداشت چندین نفر خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد