کشت-مواد-مخدر-در-افغانستان-افزایش-یافته-است

دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC) با نشر گزارشی تازه گفته است که کاشت خشخاش در سال ۲۰۲۲ در افغانستان افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر مبارزه با مواد مخدر و‌ جرایم سازمان ملل متحد امروز (سه‌شنبه، 10 عقرب) در گزارش تحت عنوان «آخرین یافته‌ها و تهدیدهای نوظهور» در مورد تجارت غیرقانونی تریاک گفته است که خشخاش در افغانستان به‌گونه گسترده کاشت می‌شود.

براساس یافته‌های UNOD، کشت خشخاش در افغانستان نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته و ساحه کاشت آن به ۲۳۳ هزار هکتار زمین رسیده است.

بر اساس یافته‌های این گزارش، بخش‌های جنوب غربی افغانستان ۷۳ درصد از کل مساحت کاشت خشخاش را به خود اختصاص داده است که بیشترین محصول از این مناطق جمع‌آوری‌ می‌شود.

در گزارش آمده که یک پنجم کشتزارها در ولایت هلمند به خشخاش اختصاص یافته‌ است.

غاده ولی، مدیر اجرایی دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد، گفته است: «کشاورزان افغان در دام اقتصاد غیرقانونی مواد مخدر گرفتار شده‌اند، در حالی که رویدادهای کشف و ضبط در سراسر افغانستان نشان می‌دهد که قاچاق مواد مخدر بی‌وقفه ادامه دارد».

‌ غاده ولی افزوده که جهان باید برای رفع نیازهای حاد مردم افغانستان و جلوگیری از قاچاق هیرویین تلاش کند.

به تازگی فایننشال تایمز نیز به نقل از نهاد آلسیس از افزایش ۵۰ درصدی کاشت خشخاش در افغانستان گزارش داده است.

طبق گزارش این رسانه، قیمت تریاک در پی اعلام ممنوعیت کاشت خشخاش از سوی امارت اسلامی افزایش یافته، طوری که درآمد کشاورزان افغان از فروش تریاک بیش از سه برابر شده و از ۴۲۵ میلیون دالر در سال ۲۰۲۱ به ۱٫۴ میلیارد دالر در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

کشت مواد مخدر در افغانستان افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد