کشتار-هزاره‌ها-برای-سازمان-ملل-قابل-قبول-نیست

نماینده ویژه سر‌منشی سازمان ملل متحد برای افغانستان و منطقه در دیدار با محمد محقق، گفت که کشتار افراد ملکی و هزاره‌ها برای ما غیر قابل قبول است.

به گزارش افغان نیوز؛ جان آرنو، نماینده‌ی ویژه جدید سر‌منشی سازمان ملل متحد در امور افغانستان و منطقه با محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و مشاور ارشد رئیس جمهور در امور امنیتی و سیاسی، عصر دیروز دو شنبه(۲۴، جوزا) در کابل دیدار نمود.

در این دیدار، آقای محقق با ابراز تاسف از افزایش خشونت‌ها و کشتار افراد ملکی گفت که طالبان اراده به صلح ندارند و می‌خواهند که از طریق جنگ و زور افغانستان را بگیرند.

وی با اشاره به حملات اخیر در غرب کابل گفت که هزاره‌ها در مکاتب، مساجد، آموزشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها به گونه‌ی بی‌رحمانه و بدون هیچ توجیهی قتل عام می‌شوند و این از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت و نسل کشی است. 

مشاور ارشد رئیس جمهور در امور امنیتی و سیاسی از سازمان ملل متحد خواست که بالای عاملان این کشتار فشار بیاورد.

محقق، بر ضرورت تامین آتش‌بس فوری و سرتاسری و اهمیت تقویت اجماع منطقه‌ای در حمایت از روند صلح افغانستان تاکید کرد.

نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد در امور منطقه و افغانستان، با اشاره به تشدید حملات و افزایش سطح خشونت‌ها، ادامه این وضعیت را غیر قابل قبول خواند.

آرنو، با ابراز تاسف از حملات اخیر بالای مردم ملکی به خصوص هزاره‌ها، مراتب تاثر و تسلیت خود را با محمد محقق ابراز داشت و گفت که کشتار افراد ملکی و هزاره‌ها برای سازمان ملل متحد غیر قابل قبول است.

در ادامه هر دو جانب با اشاره بر نقش کشورهای منطقه در حمایت از روند صلح، تقویت اجماع منطقه‌‌ای و جهانی را برای رسیدن به راه حل سیاسی و تامین صلح پایدار در افغانستان مهم دانسته و بر حفظ دستاورد‌های بیست سال اخیر تاکید ورزیدند.

این درحالی است که در پی حملات مرگبار اخیر در غرب کابل، صدها هزار کاربر افغان در شبکه‌های اجتماعی کارزار <نسل‌کشی هزاره‌ها را متوقف کنید> راه اندازی کردند.

کشتار هزاره‌ها برای سازمان ملل قابل قبول نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد