کشته-شدن-کارمند-سازمان-ملل-در-غزه

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل می‌گوید که ۱۵۲ کارمند این سازمان در جنگ غزه کشته شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ دبیر کل سازمان ملل بامداد امروز (سه‌شنبه، 26 جدی) در ایکس نگاشته است که این بزرگ‌ترین تلفات جانی در تاریخ سازمان ملل متحد است.
آقای گوترش افزوده است که با این حال امدادگران تحت فشار شدید و بدون تضمین ایمنی، تمام تلاش خود را برای کمک‌رسانی در داخل غزه انجام می‌دهند.
او تاکید کرده است: «ما همچنان خواستار دسترسی بشردوستانه‌ سریع، ایمن، بدون مانع، گسترده و دوامدار به داخل و سراسر غزه هستیم».
دبیرکل سازمان ملل روز گذشته نیز در یک کنفرانس خبری در مورد جنگ بین اسراییل و حماس در غزه صحبت کرده گفته است که با گذشت صد روز از این جنگ، هنوز به رنج خانواده‌های گروگان‌های اسراییلی در حماس فکر می‌کند و خواستار آزادی فوری و بدون قیدوشرط آنان است.
گوترش گفته است در عین حال یورش نیروهای اسراییلی به غزه در این صد روز، منجر به ویرانی و کشتار گسترده‌ غیرنظامیان شده است که در طول سال‌های ماموریت او به‌عنوان دبیرکل سازمان ملل بی‌سابقه بوده است.
دبیرکل سازمان ملل گفته است که اکثریت کشته‌شدگان زنان و کودکان هستند و تاکید کرده است که «هیچ چیزی نمی‌تواند مجازات دسته‌جمعی» مردم فلسطین را توجیه کند.
این در حالی است که طبق آمار وزارت صحت غزه، در اثر حملات اسراییل تا اکنون حدود ۲۴ هزار فلسطینی کشته و بیش از ۶۰ هزار دیگر زخمی شده‌اند.

کشته شدن 152 کارمند سازمان ملل در غزه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد