کشتی-امریکایی-راهی-دریای-مدیترانه-شد

فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرده است که به‌دنبال دستور جو بایدن برای ایجاد یک «اسکله/لنگرگاه» موقت در غزه، کشتی «فرانک‌ اس بسون» راهی شرق دریای مدیترانه شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ ستاد فرماندهی ایالات متحده امریکا «سنتکام » امروز (یک‌شنبه، 20 حوت) در صفحه ایکس خود نوشته است که این لنگرگاه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه ساخته خواهد شد.

سنتکام گفت: «کمتر از ۳۶ ساعت پس از اعلام جو بایدن، رییس جمهوری امریکا برای ارایه کمک‌های بشردوستانه به غزه از راه دریا، کشتی جنرال فرانک اس بسون از پایگاه لانگلی اوستیس در ایالت ویرجینیا عازم شرق دریای مدیترانه شد».

بر اساس گزارش، «فرانک بسون» یک کشتی پشتیبانی لجستیکی است که تجهیزات احداث یک اسلکه موقت را حمل می‌کند.

این در حالی است که دو روز پیش جو بایدن رییس جمهور امریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره امریکا برنامه خود را برای ساخت یک اسکله موقت در غزه به هدف افزایش کمک‌های بشردوستانه به این منطقه اعلام کرده بود.

به گفته این ستاد: ساخت این بندر موقت توسط ارتش امریکا چند هفته طول خواهد کشید، اما؛ به معنای حضور نیروهای امریکایی در غزه نخواهد بود.

در همین رابطه، دو مقام امریکایی روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با رسانه های امریکایی درباره طرح بایدن مبنی بر ساخت اسکله موقت در سواحل نوار غزه برای تسهیل کمک‌های بشردوستانه گفتند: این طرح ممکن است ۶۰ روز طول بکشد تا به طور کامل عملیاتی شود.

مقامات امریکایی افزودند: امیدوار هستند این پروژه ظرف ۳۰ روز عملیاتی شود اما تکمیل آن بین ۴۵ تا ۶۰ واقع بینانه تر است.

به گفته آنها، این کریدور دریایی شامل یک بندر و اسکله موقت و شناور خواهد بود که می‌توان کمک های بشردوستانه را به آنجا ارسال و سپس از آنجا با کشتی با غزه منتقل کرد.

اعضای سازمان‌های کمک‌رسان بین‌المللی اقدامات امریکا را ناکارآمد و صرفا تبلیغاتی می‌دانند چرا که امریکا هم‌چنان فشار قابل توجهی به اسراییل وارد نمی کند و دولت بایدن تاکنون گزینه‌های مانند تحریم اسراییل یا شرطی کردن میلیاردها دالر کمک نظامی به اسراییل را بررسی نکرده است.

 

 

 

کشتی امریکایی راهی دریای مدیترانه شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد