کشتی‌های-جنگی-امریکایی-از-دریای-سرخ-عقب-نشینی-کرد

نیروی دریایی امریکا عقب نشینی ناو هواپیمابر یوس اس اس دوایت دی آیزن‌هاور و ناوشکن یو اس اس گریولی را از  دریای سرخ به شرق دریای مدیترانه اعلام کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ این دو کشتی جنگی امریکایی پس از عبور از کانال سوییس وارد شرق دریای مدیترانه شده‌اند.
خبر گزاری USNI وابسته به نیروی دریایی امریکا اعلام کرده است که ناو امریکایی، منطقه فرماندهی مرکزی امریکا را بدون مجموعه ناو هواپیمابر ضربتی یا گروه آبی خاکی برای اولین بار از ماه اکتبر ترک کرده است.
نیروی دریایی امریکا به عقب نشینی ناوشکن یو اس اس میسون و یو اس اس فلپین از دریای سرخ اشاره نکرده است.
این در حالی است که محمدعلی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران «انصارالله» در پلتفرم ایکس خود در واکنش به اعلام نیروی دریایی امریکا مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «آیزن‌هاور» و یک ناوشکن از دریای سرخ گفته است: «اگر امریکا مدعی کاهش عملیات نیروهای مسلح یمن برای حفظ وجهه خود، عقب‌نشینی از نظامی‌سازی دریا و رساندن پیامی به شرکت‌های بیمه است برخلاف آنچه در ابتدا مطرح کرده بود، این یک خودفریبی مثبت است».
الحوثی افزوده است:«که اگر امریکا در عملیات‌ها کاهش واقعی مشاهده می‌کند، باید کشتی‌های خود و اسراییل تحت حمایه‌اش را دوباره به حرکت درآورد تا یک صید خوشمزه برای نیروهای ما باشد».
این موضع انصارالله یک روز پس از آن اعلام شد که ارتش یکن یک کشتی اسراییلی را به نام MSC داروین، در خلیج عدن با موشک‌های دریایی و پهپادها هدف قرار داد و با موشک‌های بالستیک و بالدار به اهدافی در منطقه ایلات در جنوب اراضی اشغالی حمله کرد.

کشتی‌های جنگی امریکایی از دریای سرخ عقب نشینی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد