کشورهای-اسلامی-تعلیق-تحصیل-دختران-را-محکوم-کنند

نماینده ویژه سازمان ملل در امور آموزش جهانی از کشورهای اسلامی خواسته تا تصمیم تعلیق تحصیل دختران توسط امارت اسلامی را محکوم کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ گوردون براون، نماینده ویژه سازمان ملل در مورد تعلیق تحصیل دختران توسط امارت اسلامی، گفته که این یکی از غم انگیزترین روزها برای کسانی است که به حقوق زنان و دختران اهمیت می‌دهند.

براون در مصاحبه‌ای روز گذشته خود گفته که اگر زنان به عنوان پزشک، معلم، محقق، دانشمند و سایر حرفه‌ها آموزش نبینند، اقتصاد افغانستان در درازمدت آسیب خواهد دید.

نماینده سازمان ملل افزوده است که در کوتاه‌مدت، این تصمیم می‌تواند باعث تلاش زنان برای ترک افغانستان شود و یا به این قوانین تن دهند.

او تصریح کرده است در حالی که غرب پس از دو دهه درگیری، اهرم فشار محدودی بر امارت اسلامی دارد، کشورهای اسلامی می‌توانند نقشی حیاتی در تغییر سیاست‌های حکومت سرپرست افغانستان به سمت فراگیری بیشتر ایفا کنند.

براون که پیش از این به عنوان نخست وزیر بریتانیا خدمت می‌کرد، بیان داشته است: «راهی که ما می‌توانیم با این مسئله کنار بیاییم این است که همه رهبران ما در کشورهای مسلمان اعتراض کنند و بگویند اسلام به آن نیاز ندارد».

این در حالی است که وزارت تحصیلات عالی هفته پیش دستور تعلیق تحصیل دختران را صادر کرد. این تصمیم وزارت تحصیلات عالی امارت اسلامی با واکنش‌های گسترده داخلی و خارجی مواجه شده است.

کشورهای اسلامی تعلیق تحصیل دختران را محکوم کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد