کشورهای-ثروت‌مند-به-سوخت‌های-فسیلی-رو-آوردند

دبیرکل سازمان ملل متحد، می‌گوید که به دلیل درگیری روسیه و اوکراین، کشورهای ثروت‌مندتر به سرعت خطرناکی به سوخت‌های فسیلی روی آورده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری رویترز، گزارش داده که آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد هشدار داده کشورهایی که سرمایه‌گذاریهای جدید در زمینه استخراج زغال‌سنگ، نفت و گاز انجام میدهند، در مورد تاثیرات مخرب آنها نسبت به تغییرات آب و هوایی دچار «توهم» هستند.

گوترش در یک سخنرانی ویدیویی در اجلاس جهانی اتریش، در کنفرانس اقلیمی که توسط هنرپیشه و فرمان‌دار پیشین الیفرنیا، آرنولد شوارتزنگر، آغاز شد، گفته است: «بحران انرژی که توسط جنگ در اوکراین تشدید شده است، شاهد دو برابر شدن خطرناک سوخت‌های فسیلی توسط اقتصادهای بزرگ بوده است».

او افزوده است که انتشار گازهای گل‌خانهای جهان باید در این دهه ۴۵ درصد کاهش یابد اما؛ در حال حاضر پیشبینی میشود که ۱۴ درصد افزایش خواهد یافت.
دبیر کل سازمان ملل در این کنفرانس گفته است: «ما شاهد یک قطع ارتباط تاریخی و خطرناک هستیم. علم و شهروندان جهان خواستار اقدامات قابل لمس و متحول‌کننده برای اقلیم جهان هستند». به گفته او، بسیاری از دولتها پای خود را از این امر مهم بیرون میکشند.

این در حالی است که از زمان حمله روسیه به اوکراین، آلمان و هالند برنامه‌های خود را برای توسعه میدان گازی جدید به دریای شمال متمرکز کرده‌اند.

شرکت دولتی گاز قطر به‌عنوان بخشی از بزرگ‌ترین پروژه گاز مایع طبیعی جهان رو به گسترش است و بریتانیا نیز در حال تأمین مالی پروژه «اِلاِنجی» در موزامبیک است.

کشورهای ثروت‌مند به سوخت‌های فسیلی رو آوردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد