کمک-میلیون-دالری-بانک-جهانی-به-پاکستان-لغو-شد

یکی از رسانه های پاکستانی گزارش داده که بانک جهانی کمک فوری ۲۵۰ میلیون دالری اش به پاکستان را به دلیل وخامت وضع موجود این کشور، لغو کرده است.

به گزارش افغان نیوز: روزنامه "اکسپرس تریبیون" پاکستان به نقل از منابع آگاه گزارش داده که این قرضه قرار بود با هدف تقویت چارچوب نظارتی و سازمانی این کشور در راستای مقابله با تغییرات آب و هوایی در پاکستان و افزایش ظرفیت مالی برای مدیریت حوادث طبیعی به این کشور داده شود.

بر اساس این گزارش، تصمیم بانک جهانی برای لغو ارائه وام به پاکستان، پس از لغو سفر اعضای تیم این بانک به پاکستان گرفته شد، چون قرار بود که هفته سوم ماه نوامبر، تیمی از کارشناسان این بانک، به پاکستان سفر کند ولی این سفر، یک روز پس از پایان مذاکرات پاکستان و صندوق بین المللی پول (IMF) لغو شد.

روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان از قول سخنگوی بانک جهانی گفته است که تصمیم برای لغو سفر کارشناسان این نهاد مالی، هیچ ارتباطی با مذاکرات صندوق بین المللی پول و دولت اسلام آباد نداشته و این سفر به دلیل دلایل داخلی لغو شده است.

پس از حدود 15 روز مذاکره اعضای هیأت صندوق بین المللی پول به سرپرستی "هرالد فنگر" با مسئولان پاکستانی، اعضای این هیات 30 سنبله بدون هیچ توافقی پاکستان را ترک کردند.

مقامات صندوق بین المللی پول از وزارت مالیه پاکستان خواسته بودند که هر چه سریع‌تر راهبرد جدید مالی را برای افزایش درآمدها از طریق افزایش میزان مالیات‌ها تدوین کند.

این نهاد مالی همچنین کاهش 26 درصدی ارزش روپیه برابر دالر و دیگر ارزهای خارجی را خواستار بود تا از این روش دولت بتواند از طریق واردات نیز درآمد حاصل کند.

کمک 250 میلیون دالری بانک جهانی به پاکستان لغو شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد