کمک-میلیون-دالری-جاپان-به-اوکراین

صدراعظم جاپان اعلام کرده که تصمیم دارد میزان کمک‌های مالی خود به اوکراین را دو برابر افزایش داده و به ۶۰۰ میلیون دالر برساند.

به گزارش افغان نیوز؛ فومیو کیشیدا، صدراعظم جاپان امروز( پنج‌شنبه، 29 ثور) اعلام کرد این کشور تصمیم دارد میزان کمک‌های مالی خود به اوکراین را در اقدامی هماهنگ با بانک جهانی دو برابر افزایش داده و به ۶۰۰ میلیون دالر برساند

رویترز گزارش داده که صدراعظم جاپان بر حمایت همه جانبه توکیو از کی یف تاکید کرده و گفته است: «جاپان در کنار اوکراین ایستاده است».

پیشتر جاپان به عنوان یکی از اعضای گروه هفت خواستار اعطای قرضه به ارزش ۳۰۰ میلیون دالر به اوکراین شده بود.

چند روز پیش جاپان و اوکراین قرارداد قرضه بانکی به ارزش ۱۰۰ میلیون دالر امضا کردند که بخشی از بسته ۳۰۰ میلیون دالری حمایتی جاپان از اوکراین به دلیل حمله نظامی روسیه به آن کشور است.
به گزارش پایگاه خبری «ان اچ کی» مراسم امضای توافقنامه قرضه بانکی ۱۰۰ میلیون دالری میان جاپان و اوکراین به شکل مجازی برگزار شد.

تاناکا آکی هیکو، رییس آژانس همکاری بین الملل جاپان در توکیو با سرگئی مارچنکو، وزیر مالیه اوکراین این قرارداد را امضا کردند.

تاناکا آکی هیکو حمله نظامی روسیه به اوکراین را بحران انسانی و بزرگترین تهدید قرن حاضر برای نظم جهانی که ارزش های دموکراتیک را دربردارد، توصیف و تاکید کرد که لازم است در برابر این تهدید ایستادگی کنیم.

این در حالی است که جاپان وعده سپرده که وامی برای اوکراین فراهم می کند تا به بازسازی کشور و دیگر اقدامات اقتصادی خود اختصاص دهد.

کمک 600 میلیون دالری جاپان به اوکراین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد