کمک-میلیون-یورویی-اتحادیه-اروپا-به-افغانستان

اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا ۱۰ میلیون یورو در بخش سلامت روان و رسیدگی به اختلالات ناشی از مصر مواد مخدر، برای افغانستان کمک کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛  سازمان صحی جهان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این اتحادیه مبلغ ۱۰ میلیون یورو به سازمان صحی جهان و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل کمک کرده تا در افغانستان خدماتی در زمینه‌ سلامت روان و رسیدگی به اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر، ارائه کنند.

در اعلامیه آمده است که این مقدار پول سازمان‌های یاد شده را کمک می‌کند تا خدمات سلامت روان و سوءمصرف مواد مخدر را به جوامع آسیب‌پذیر افغانستان از جمله زنان و دختران گسترش دهند.

لودا پینگ، مسوول دفتر سازمان صحی جهان در افغانستان گفته است که کمک تازه اتحادیه اروپا تلاش‌ها برای مقابله با چالش‌های موجود در زمینه‌ سلامت روان و اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر را تسهیل می‌کند.

رافائلا ادیس، سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که دسترسی افرادی که با مشکلات روانی و اختلالات ناشی از مصرف مواد مخدر دست و پنجه نرم می‌کند، خدمات صحی جامع و مهم نیاز است.

 ادیس افزوده است که این افراد باید دوباره به جامعه ادغام شوند و به همین دلیل اتحادیه اروپا کمک‌ خود به سازمان صحی جهان و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل را افزایش داده است.

با این حال، طبق آمار سازمان صحی جهان نزدیک به  چهار میلیون نفر در افغانستان مواد مخدر مصرف می‌کنند.

کمک 10 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد