کمک‌‌های-بشردوستانه-متوقف-خواهد-شد

مدیران کمیته‌های بیست‌گانه سازمان ملل متحد خواستار لغو دستور ممنوعیت کار زنان از سوی امارت اسلامی شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) روز چهارشنبه ( ۷ جدی) اعلامیه مشترک کمیته‌های بیست‌گانه این سازمان را منتشر کرده است.

در اعلامیه آمده است که ممنوعیت کار زنان ضربه بزرگی به بخش‌های آسیب‌پذیر جامعه از جمله زنان و کودکان می‌زند.

در اعلامیه مشترک کمیته‌های بیست‌گانه سازمان ملل گفته شده است که زنان با ایفای نقش آموزگاران، کارشناسان تغذیه، رهبران تیم‌ها، کارکنان بهداشت، واکسیناتورها، پرستاران و داکتران می‌توانند به جمعیت‌هایی دسترسی داشته باشند که مردان قادر به آن نیستند.

طبق اعلامیه هم اکنون برخی  برنامه‌های بشردوستانه به دلیل نبود کارمندان زن در سازمان‌های غیردولتی محلی و بین‌المللی در افغانستان موقتاً متوقف شده است، در حالی که ۲۸ میلیون تن برای زنده ماندن به کمک فوری نیاز دارند.

مدیران کمیته‌های بیست‌گانه سازمان ملل متحد گفته‌اند که افغانستان با خطر قحطی، زوال اقتصادی، فقر ریشه‌دار و زمستان بی‌رحم دست‌وپنجه نرم می‌کند.

آنان پیش‌بینی کرده‌اند که ممکن است بسیاری از فعالیت‌های‌شان در افغانستان متوقف شود، چون ارایه کمک‌های بشردوستانه بدون امدادگران زن امکان‌پذیر نیست.

در اعلامیه مشترک کمیته‌های بیست‌گانه سازمان ملل متحد آمده است که هیچ کشوری نمی‌تواند نیمی از جمعیت خود را از مشارکت در شگوفایی جامعه محروم کند.

این در حالی است که وزرات کار و امور اجتماعی امارت اسلامی، هفته‌ای پیش کار زنان در ادارات غیر دولتی را ممنوع اعلام کرد.

 

 

کمک‌‌های بشردوستانه متوقف خواهد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد