کیم-از-اهداف-نظامی-تازه-کوریای-شمالی-پرده-برداشت

رسانه‌های دولتی کوریای شمالی گزارش دادند که کیم جونگ اون در نشست جاری حزب کارگران، اهداف جدید ارتش این کشور برای سال ۲۰۲۳ را همگانی کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ رسانه‌های دولتی کوریای شمالی امروز (چهارشنبه، ۷ جدی) کیم جونگ اون، رهبر این کشور در سخنانش از آزمایش‌های تسلیحاتی و تنش در سال آینده اشاره کرده است.

طبق گزارش، کیم در دومین روز از ششمین نشست عمومی بزرگ هشتمین کمیته مرکزی حزب، «وضعیت چالش‌برانگیز تازه ایجاد شده» در کشور و چشم‌اندازهای سیاسی گسترده‌تر را بررسی کرد.

او به ادامه‌ «مبارزه علیه دشمن» تاکید و اهدافی را برای تقویت قدرت دفاعی تعیین کرد.

کی‌سی‌ان‌ای، رسانه دولتی کوریای شمالی جزئیاتی در مورد این اهداف اراهه نکرد اما؛ اظهارات کیم می‌تواند نشان دهد که این کشور منزوی به تسریع تقویت قدرت نظامی خود ادامه خواهد داد.

کوریای شمالی در سال جاری شماری بی‌سابقه‌ای موشک شلیک کرده که مطابق با «اولویت اصلی» برنامه پنج‌ساله‌ای بود که در اوایل سال ۲۰۲۱ در کنگره حزب کارگران ارایه شد.

این فهرست شامل سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی، یک موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید، کلاهک‌های پروازی مافوق صوت، زیردریایی‌های هسته‌ای و یک ماهواره است.

طبق گزارش کی‌سی‌ان‌ای، کیم در این نشست عمومی افزون بر اشاره به «مجموعه‌ای از کاستی‌های جدی» در زمینه‌هایی مانند علم، آموزش و صحت در سال جاری، راه‌هایی برای غلبه بر آن‌ها پیشنهاد کرد و وظایف کلیدی را برای سال آینده مطرح نمود.

این در حالی است که رهبران کوریای شمالی قبلا در روز سال نو سخنرانی می‌کردند اما؛ در سال‌های اخیر، کیم برای اعلام تصمیمات مهم سیاسی، گردهمایی‌های چند روزه در پایان سال برگزار کرده است.

 

 

کیم از اهداف نظامی تازه کوریای شمالی پرده برداشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد