گرامی‌داشت-از-روز-جهانی-«صلیب-سرخ»-در-کابل

سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی «صلیب سرخ» در کابل از طرف‌های درگیر جنگ خواست که قوانین بشردوستانه را رعایت کرده و اشخاص ملکی را هدف قرار ندهند.

به گزارش افغان نیوز: نیلاب مبارز، سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی، امروز یکشنبه( 19، ثور ) در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی "نهضت بین المللی صلیب سرخ" گفت که ما به عنوان عضو فعال این نهضت بین المللی در کشور فعالیت می‌کنیم و اهداف عمده این نهاد کمک کردن به افراد بی‌بضاعت و متضرر از حوادث گوناگون بدون هر گونه تبعیض است.

بانو مبارز افزود که جمعیت هلال احمر افغانی با داشتن بیش از 30 هزار تن رضا کار از اقوام مختلف در سطح کشور تحت هر گونه شرایط به خصوص گسترش ویروس کرونا، خدمات بشر دوستانه شان را انجام داده اند.

وی افزود: متاسفانه جنگ هنوز هم از مردم افغانستان قربانی می‌گیرد؛ تروریستان روز گذشته بر یک مکتب در غرب کابل حمله کردند که در نتیجه آن شماری از شاگردان مکتب شهید و زخمی شدند. خانم مبارز از طرف‌های درگیر خواست که قوانین بشردوستانه را رعایت کرده و اشخاص ملکی را هدف قرار ندهند.

این درحالی است که نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر یک شبکه 80 میلیون نفری است که در سال 1863 میلادی ایجاد شده و اکنون در 192 کشور جهان در بخش کمک رسانی به نیازمندترین افراد جامعه فعالیت می کند.

گرامی‌داشت از روز جهانی «صلیب سرخ» در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد