گفتگوی-وزیران-خارجه-هند-و-روسیه-در-باره-افغانستان

وزیر خارجه‌ هند می‌گوید در سفرش به مسکو با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه‌ روسیه درباره‌ افغانستان و چگونگی حمایت از مردم این کشور صحبت کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور خارجه‌ هند روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۷ عقرب) با نشر بیانیه‌ای به نقل سابرامانیام جایشانکار، وزیر خارجه این کشور گفته است که او و لاوروف از امارت سالامی می‌خواهند که به تعهدات بین‌المللی خود عمل کنند.

جایشانکار گفته است که هند و روسیه هر دو در فرمت‌های مختلفی عضو اند که در آن مسائل مربوط به افغانستان برای بررسی مطرح می‌شود.

وزیر خارجه دو کشور گفته‌اند که به ارتباط نزدیک ادامه خواهند داد. هند همواره درباره‌ تهدیدات تروریستی از افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

 وزارت خارجه روسیه نیز پیش از دیدار رسمی سرگئی لاوروف،  وزیر خارجه این کشور با همتای هندی‌اش در بیانیه‌ای اعلام کرد که طرف‌ها درباره موضوعات مختلف از جمله نشست مشورتی مسکو قرار است اواسط ماه نوامبر در مورد افغانستان برگزار شود، تبادل نظر خواهند کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه در این دیدار درباره موضوعات مهم بین‌المللی با تاکید بر همکاری در چارچوب سازمان ملل، سازمان همکاری شانگهای (SCO) و «جی-۲۰» و نشست سه‌جانبه روسیه، هند و چین گفتگو می کنند.

این در حالی است که امارت اسلامی همواره تاکید کرده که برای هیچ گروهی اجازه‌ای استفاده از خاک افغانستان را علیه دیگر کشورها نمی‌دهد.

گفتگوی وزیران خارجه هند و روسیه در باره افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد